• دو شنبه 6 دی 1400
  • الإثْنَيْن 22 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 27

پشت پرده برگشت‌خوردن محصولات کشاورزی

نقش سموم چینی و هندی در مرجوع‌شدن محصولات کشاورزی ایران چیست؟
در ماه‌های اخیر انتشار اخبار مرجوع‌شدن محموله‌های مختلف از محصولات کشاورزی تولید ایران مانند فلفل دلمه از روسیه، کیوی از هند و سیب‌زمینی از ازبکستان و ترکمنستان، منجر به بالا‌گرفتن مناقشه‌ها درباره دلایل شکل‌گیری این اتفاق شده است.

زنگ خانه‌ها برای دوز سوم به صدا درآمد

واکسیناسیون با نگاه به قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا به‌طور حتم بدون همکاری و مشارکت نهادها به‌سختی پیش می‌رفت، اما ورود شهرداری تهران به ماجرا از مهرماه، این موضوع را به‌طور چشمگیری تسهیل کرد.

نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه 1401

لایحه بودجه سال آینده ایران به‌عنوان نخستین سند مالی دولت سیزدهم، دارای وجوه مثبت و وجوه قابل اصلاحی است که بنا داریم در مجلس یازدهم، هر چه می‌توانیم در جهت اصلاح آن بکوشیم.

انتظار سقوط زودهنگام کابل را نداشتیم

گفت‌وگوی همشهری با ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان
آمریکا هنگام خروج از افغانستان جنایت بزرگی را رقم زد و با حمله پهپادی به یک خانه مسکونی در یکی از مناطق شلوغ شهر کابل، 10نفر را به شهادت رساند. چرا به این اتفاق خیلی پرداخته نشد؟

10استان گرمخانه ندارند

هر سال با شروع فصل سرما و سرد شدن هوا، موضوع ایجاد گرمخانه برای کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان به یکی از بحث‌های روز کشور تبدیل می‌شود. ایجاد یک سرپناه برای کسانی که این روزها سقفی بالای سر ندارند و از گزند سرما و باد و باران در امان نیستند، دغدغه اصلی فعالان اجتماعی و همچنین بهزیستی و شهرداری استان‌های مختلف کشور در این روزهاست.

سنگینی 30کوه زباله بر ریه‌های سبز ایران

تبعات دفن زباله در جنگل‌های هیرکانی که مهم‌ترین منبع تامین اکسیژن ایران محسوب می‌شوند، این روزها چنان حاد شده که به نطق نمایندگان مجلس نیز راه یافته است. حدود 30سال است که دفن غیراصولی زباله در شهرهای شمالی کشور، به یک بحران بزرگ محیط‌زیستی تبدیل شده و با توجه به تأثیر مستقیم آلودگی این زباله‌ها بر آب، خاک، گیاهان و جانوران، تعلل در ساماندهی این امر می‌تواند تبعات سنگینی بر زندگی مردم شمال داشته باشد.

چطور تاکسی را نو کنیم؟

توضیح پیرامون تیتر‌یک 1400/10/04 روزنامه