05
دو شنبه 6 دی 1400
شماره 8398
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
آمار خبر/ روند شاخص کل بورس تهران در روز گذشته
دیروز قیمت هر دلار آمریکا با 150تومان کاهش به 30هزار و 50تومان رسید. قیمت هر یورو هم 170تومان نزول کرد و به نرخ 34هزارو 75تومان مبادله شد.
تره‌بار
بعد از اینکه کمتر از یک ‌ماه پیش در بازار و سطح شهر برنج ایرانی قیمت 80هزار تومانی را تجربه کرد، قیمت این محصول در میادین میوه و تره‌بار هم از مرز 55هزار تومان عبور کرد و هر کیلوگرم برنج ایرانی از ارقام مرغوب و درجه یک به 55.500تومان رسید.
رئیس‌کل بانک مرکزی وعده داد

فروش آنلاین ارز‌؛ از شب عید

دلار
رئیس‌کل بانک مرکزی از ایجاد سامانه‌ای جدید برای فروش آنلاین ارز به متقاضیان خبر داد. پیش‌تر، دولت در قالب لایحه بودجه پیشنهادی سال آینده، اجازه خواسته بود تا بخشی از ارز ناشی از صادرات نفت و گاز را‌ از طریق بانک ملی بفروشد.

ایران در جایگاه نخست تولید ناخالص داخلی منطقه

صندوق بین‌المللی پول، در آستانه سال نو میلادی، در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: در پایان سال 2021میلیادی تولید ناخالص داخلی ایران به هزار و 81میلیارد دلار خواهد رسید، این بیشترین میزان ارزش تولیدات اقتصادی یک کشور، در منطقه خاورمیانه، آسیای مرکزی و شمال آفریقاست. این نهاد بین‌المللی مشخص نکرده تولید ناخالص داخلی ایران را بر مبنای کدام نرخ برابری ریال در برابر دلار محاسبه کرده است.
نقل‌قول/ سیف‌الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت:
با دستورالعملی که به‌تازگی ارائه شده، همه کالاها و محصولات زنجیره فولاد می‌بایست در بورس کالا عرضه شوند، هیچ کالایی خارج از بورس نباید فروخته شود و دولت و وزارتخانه در قیمت‌گذاری هیچ مداخله‌ای نخواهند داشت.
PDF اقتصاد 2
کوتاه اقتصاد 2
با توجه به تغییر چارت سازمانی وزارت صمت، سازمان حمایت بار دیگر با ارسال نامه به معاون جدید امور صنایع، خواستار پیگیری موضوع تبلیغات گمراه‌کننده یک تولیدکننده لوازم خانگی با نصب برچسب دوو روی محصولات لوازم خانگی داخلی شد.