• یکشنبه 7 آذر 1400
  • الأحَد 22 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 28

60 درصد درآمدخانوار را مسکن می‌بلعد

طبق تازه‌ترین آمارها، خانوارهای شهری به‌طور میانگین باید 60 تا 70درصد درآمد ماهانه خود را برای تأمین هزینه‌های مسکن خرج کنند
طبق آمارهایی که وزیر راه و شهرسازی و یک عضو کمیسیون عمران مجلس به آن استناد کرده‌اند، سهم هزینه مسکن در سبد خانوارهای شهری به 60 تا 70درصد رسیده است. میانگین این شاخص در جهان 18درصد برآورد می‌شود.
شهردارتهران تهران در مراسم هم‌اندیشی با کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر : آلودگی موتورسیکلت‌ها 7تا 12برابر خودروهاست

نفس‌تنگی تهران با 4/5میلیون موتورسیکلت

زیست شهری پیش از انتشار بیماری کرونا نیز تحت‌تأثیر سطح سلامت ساکنانش بود و اکنون عوارض این همه‌گیری، به دیگر بیماری‌های ناشی از سبک زندگی شهری شهرنشینان افزوده است. به گزارش همشهری، نخستین هم‌اندیشی کارگروه‌های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با موضوع بررسی مشکلات حوزه سلامت برگزار شد. شهردار تهران در این نشست گفت: «در شهری زندگی می‌کنید که آلودگی‌های مختلفی وجود دارد و شهرداری وظیفه دارد نقش‌آفرینی کند؛ چراکه در این مسئله مستقیما با سلامت انسان‌ها روبه‌رو هستیم.

کرونا؛ از جشن تا عزا

خروج از وضعیت قرمز کرونا، شاید امیدوارکننده باشد اما جشن گرفتن ندارد؛ آن‌هم در شرایطی که هنوز روزانه تعدادی از هموطنانمان را بر اثر همین ویروس کشنده از دست می‌دهیم. خروج از وضعیت قرمز کرونا به‌معنای پایان یافتن آن نیست که برخی تصور ‌کنند از امروز می‌توانند ماسک‌ها را کنار بگذارند و در رعایت پروتکل‌ها کوتاهی کنند.

بازگشت به رتبه‌بندی واقعی معلمان

در دهه80 که طرح رتبه‌بندی معلمان را ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نوشتیم، از 2بعد به آن پرداختیم؛ اول اینکه در نقشه جامع علمی کشور معلمان را متفاوت از کارمندان دولت ببینیم و آنها را در زمره اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و فناوران قرار دهیم و ...

چرا واکسن نمی‌زنند؟

با اینکه میانگین تزریق حداقل یک دوز واکسن جمعیت هدف 12 سال به بالا در کشور 84 درصد عنوان می‌شود اما سهم استان‌های قم، کردستان، البرز، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، خوزستان و ایلام، از این آمارها کمتر است و در این مناطق 20 تا 30 درصد مردم هنوز برای تزریق اولین دوز واکسن هم مراجعه نکرده‌اند.

آخرین وضعیت زلزله‌زدگان در6 استان

براساس آمار، ایران ششمین کشور بلاخیز جهان، چهارمین کشور از نظر بروز بلایای طبیعی در آسیا و دهمین کشور زلزله‌خیز جهان است. با توجه به همین شرایط تقریبا هر سال چند زلزله همراه با خسارت به واحدهای مسکونی، صنعتی، کشاورزی و زیرساخت‌ها در شهرهای مختلف ایران به وقوع می‌پیوندد؛ اتفاقی که در یک سال گذشته سی‌سخت در کهگیلویه‌وبویراحمد، سنخواست در خراسان شمالی، اندیکا در خوزستان و چلگرد در چهارمحال‌وبختیاری، گناوه در بوشهر و در روزهای اخیر فین در هرمزگان، آن را تجربه کرده‌اند.

حسرت 10ساله معلمان، پول نشد

درست 10سال از نخستین‌باری که موضوع «رتبه‌بندی معلمان» از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش مطرح شده، می‌گذرد.