03
یکشنبه 7 آذر 1400
شماره 8373
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مقابله با زلزله تا مرز اجرا

یادداشت
در صورتی‌ که گسل شهر ری فعال شود و شدید‌ترین زلزله خود را نشان دهد، نزدیک به 55درصد ساختمان‌های تهران تخریب می‌شوند و نزدیک به 400هزار نفر کشته خواهند شد و همچنین به اندازه نیمی از تولید ناخالص ملی به کشور خسارت وارد خواهد شد.
ویژه
شورای ششم معتقد است وظایف اجتماعی و فرهنگی نیز برعهده شهرداری است.
بررسی پروژه تکمیل متروی پرند در شورای برنامه‌ریزی استان تهران کلید خورد. حال چنانچه این شورا با تغییر کاربری 25هکتار اراضی شهر جدید پرند و واگذاری آن به پیمانکاران پروژه خط متروی تهران – پرند موافقت کند، بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های تکمیل این طرح تامین می‌شود.
شهردارتهران تهران در مراسم هم‌اندیشی با کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر : آلودگی موتورسیکلت‌ها 7تا 12برابر خودروهاست

نفس‌تنگی تهران با 4/5میلیون موتورسیکلت

گزارش
زیست شهری پیش از انتشار بیماری کرونا نیز تحت‌تأثیر سطح سلامت ساکنانش بود و اکنون عوارض این همه‌گیری، به دیگر بیماری‌های ناشی از سبک زندگی شهری شهرنشینان افزوده است. به گزارش همشهری، نخستین هم‌اندیشی کارگروه‌های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با موضوع بررسی مشکلات حوزه سلامت برگزار شد. شهردار تهران در این نشست گفت: «در شهری زندگی می‌کنید که آلودگی‌های مختلفی وجود دارد و شهرداری وظیفه دارد نقش‌آفرینی کند؛ چراکه در این مسئله مستقیما با سلامت انسان‌ها روبه‌رو هستیم.