13
یکشنبه 7 آذر 1400
شماره 8373
جامعه2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
غول گرانی، گریبان وسایل توانبخشی معلولان که لازمه زندگی آنهاست را گرفته است. اگر تا 2سال پیش دنبال آن بودند که چگونه ابزار بهتر و کارآمدتری تهیه کنند که کیفیت زندگی‌شان را بهبود بخشد و حضور در اجتماع را برای آنها هموارتر کند، حالا باید به فکر این باشند که هزینه خرید ابزار معمولی و حتی دست دوم را از کجا تامین کنند؟
اجاره‌نشینی در کنار ابعاد اجتماعی با اعداد و ارقام گره خورده است و هر جهش تورمی می‌تواند باری بر دوش اجاره‌نشین‌ها باشد و آنها را به کوچ یا تن دادن به رقم‌های جدید اجاره وادار کند. براساس اطلاعات مرکز آمار ایران در فصل تابستان١٤٠٠ خانوارهای استان لرستان به‌طور متوسط ١٧.٢درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن در استان خراسان‌رضوی به‌طور متوسط ١١.٥درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.

اجاره‌بها دستور نمی‌پذیرد

مصوبه‌های دستوری به کنترل قیمت اجاره‌بها کمک نمی‌کند و صرفا منجر به شلوغ شدن دفاتر شورای حل اختلاف شده است
با روایت دست‌های خالی مستأجران، کلمه‌هایی باید برای این گزارش پیدا کنم. گشت و‌گذاری نیمروزه بین مشاوران املاک، نشان می‌دهد که مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا اگرچه روی کاغذ تلاش کرده روزگار مهربان‌تری برای مستأجران بسازد اما در نهایت مگر می‌شود نرخ اجاره‌بها را در روزگار تورم‌های 44درصدی کنترل کرد؟