• سه شنبه 18 آبان 1400
  • الثُّلاثَاء 3 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 09

360 هزارمیلیارد تومان برای بازکردن گره‌مسکن

سقف فردی وام مسکن دولتی در تهران 450، کلانشهرها 400، مراکز استان 350، سایر شهرها 300 و روستاها 250 میلیون تومان است
مصوبه شورای پول و اعتبار برای تعیین سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان مسکن دولتی در تهران، کلانشهرها و سایر نقاط کشور ابلاغ شد و بانک مرکزی نیز با توجه به وضعیت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی، سهمیه اجباری هر بانک برای تأمین مالی قانون جهش تولید مسکن در سال1400 را مشخص کرد.
پاسخ به 8 پرسش درباره تزریق سومین دوز واکسن کرونا

تمام علامت سوال ‌های دوز سوم

تمام علامت سوال ‌های دوز سوم

فساد مالچ و مازوت در خاک و هوا

مالچ و مازوت از آخرین پسماندها در فرایند تقطیر نفت هستند. مدت‌‌هاست که دست‌اندرکاران و ذی‌نفعان مربوطه برای استفاده از آن بدترین کاربری را برگزیده‌اند. مالچ را در بیابان‌ها برای تثبیت تل ماسه‌ها و مازوت را برای تامین سوخت نیروگاه‌ها در فصول پرمصرف برق به‌کار می‌برند. در این روزها که کنفرانس اقلیمی گلاسگو در جریان است و ایران هم در آن شرکت دارد، خبرهای نگران‌کننده استفاده از این آلاینده‌ترین پسماندهای نفتی در کشور توجیه ندارد.

کاهش موارد مرگ کرونا در تهران

سهم تهران در مرگ‌های کرونا کم شده است. روز گذشته، 140نفر در اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست دادند که بنا بر اعلام معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران، سهم تهرانی‌ها از این تعداد، 33مرگ بود؛ عددی که در مقایسه با ماه‌های گذشته حکایت از کاهش مرگ‌های کرونایی دارد.

شناسایی خطرات پایتخت با همکاری ژاپن

در نشست مشترک سه‌جانبه میان روسای سازمان مدیریت بحران شهر تهران، سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن جایکا و مرکز مدیریت اطلاعات توسعه بلایا برای آسیا و اقیانوسیه اپدیم بر ضرورت تقویت همکاری‌های مشترک به‌منظور کاهش ریسک خطر در تهران در دور جدید همکاری جایکا با شهرداری تهران تأکید شد.

دانش‌آموز در انتخاب زبان دوم مختار است

آموزش زبان خارجی در مدارس همچون کلافی سردرگم در گذر زمان مصوبه‌های مختلفی را به نام خود سند زده است.

رهایی از قصاص 20سال پس از جنایت

برادرزن و داماد 20سال قبل وقتی برای گفت‌وگو با خواستگار سمج دختر خانواده به سراغ او رفتند، وی را در یک درگیری به قتل رساندند و از آن زمان در زندان بودند تا اینکه اولیای دم تصمیم گرفتند از قصاص آنها بگذرند.
شهردار تهران در مراسم رونمایی 110دستگاه اتوبوس جدید خبر داد

بازگشت اتوبوسرانی به‌دوران اوج

دیروز 110دستگاه اتوبوس جدید وارد خطوط مختلف تهران شدند و اینطور که شهردار اعلام کرده در پی توافق با دولت، 1200دستگاه اتوبوس دیگر هم در آینده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه می‌شود؛ این درحالی است که به‌زودی 65اتوبوس نو هم وارد خیابان‌های شهر می‌شوند و از طرف دیگر، درصورت موافقت شورای شهر مقدمات لازم برای به‌کارگیری اتوبوس‌های برقی فراهم می‌شود؛ اتوبوس‌هایی با سیستم‌های مدرن و پاک که از قرار معلوم در خط میدان بهارستان- میدان جمهوری خدمت‌رسانی خواهند کرد.

مصائب زیستن با رسید کارت ملی هوشمند

شناسایی خطرات پایتخت با همکاری ژاپن