• دو شنبه 17 آبان 1400
  • الإثْنَيْن 2 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 08

نسخه الکترونیک در دام کلاهبرداران

در مواردی از کد ملی بیماران در فرایند صدور نسخه الکترونیک سوءاستفاده می شود مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی هم آن را تأیید می‌کند
سامانه صدور نسخه الکترونیک که با هدف حذف دفترچه‌های کاغذی و سهولت در دسترسی بیماران به خدمات درمانی و دارو اجرایی شده این روزها مشکلاتی را برای بیماران به‌وجود آورده است.

تهران؛ فینالیست جهانی شهرهای هوشمند

تهران در یازدهمین دوره رویداد کنگره جهانی شهر هوشمند توانسته در میان یکی از 3برگزیده‌های نهایی بخش «حکمروایی و اقتصاد هوشمند» قرار بگیرد. این رویداد که به‌صورت حضوری و آنلاین در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، شامل بخش‌های مختلفی است.

نظریه‌پردازی نیاز معماری ایرانی-اسلامی

معماری و شهرسازی در تهران به چند دوره تقسیم می‌شود. در میان ادوار مختلف اما معماری دوره قاجار و چند دوره پیش‌تر از آن، قابل توجه از نظر بررسی و الگوبرداری به حساب می‌آید؛ چراکه معماری این دوره‌ مبتنی بر اصول شهر ایرانی و اسلامی یادگارهای خوبی از خود برجای گذاشته است.

چشم‌انداز مذاکره

دیپلمات‌های کشورهای عضو برجام هشتم آذر در وین گرد هم می‌آیند، هدف، رایزنی درباره توافقی است که از 3سال قبل با خروج دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از آن به محاق رفت.

هشدار نسبت به بازگشایی مدارس در شهرهای قرمز

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت نسبت به بازگشایی مدارس در شهرهای قرمز هشدار داد و گفت: «باید مانع وقوع پیک ششم کرونا در کشور شد. با بازگشایی مدارس ممکن است خطری دانش‌آموزان را تهدید نکند، اما خانواده‌های آنها در معرض خطرند.»

چرا نمی‌خندیم؟

این شب‌ها سریال «پلاک 13» آرش معیریان از شبکه3 روی آنتن می‌رود. بازگشت سریال‌های طنز غیرمناسبتی به تلویزیون امیدوارکننده است، اما موضوع این است که پخش سریال طنز در سال‌های اخیر با اقبال بینندگان تلویزیونی روبه‌رو نبوده و حتی در آماری که تلویزیون از تعداد تماشاگران می‌دهد، معمولا سریال‌های طنز در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند.

2سال خدمت قاتل به مادرش، شرط گذشت از قصاص

پسران زنی که 9سال قبل توسط مردی جوان به قتل رسید، برای بخشش قاتل شرط جالبی تعیین کردند. آنها گفتند درصورتی قاتل را می‌بخشند که وی تعهد دهد به‌مدت 2سال به مادرش خدمت کرده و هر‌ماه 10میلیون تومان به‌حساب او واریز کند. اما دلیل آنها برای این شرط عجیب چه بود؟
امروز 110دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل همگانی تهران افزوده می‌شود؛ 65اتوبوس دیگر هم در راه است

بهار اتوبوس‌ها در پاییز پایتخت

رئیس شورای شهر تهران دیروز قبل از شروع جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شد و از حمایت و همکاری دولت برای بهبود وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد و گفت: «امروزدوشنبه 110دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود و تعدادی هم چند روز دیگر وارد شبکه خدمت‌رسانی خواهد شد.»