• چهار شنبه 12 آبان 1400
  • الأرْبِعَاء 27 ربیع الاول 1443
  • 2021 Nov 03

به‌سوی ایران پرجمعیت

گزارش همشهری از مهم‌ترین محورهای طرح تعالی جمعیت که با هدف مقابله با کاهش جمعیت و تسهیل ازدواج و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری به تصویب مجلس رسیده است
مسئله جمعیت جزو ابرچالش‌های جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب است.

تنفس سخت در 7کلانشهر

آلودگی هوا دست‌بردار نیست. این دومین موج فراگیر است که پاییز امسال به آسمان شهرهای بزرگ رسیده تا مجال تنفس را سخت‌تر از قبل کند.

چرا تدوین بودجه تهران به سیاست نیاز دارد؟

دیروز طرح «سند سیاست‎های حاکم بر تدوین برنامه و بودجه سال 1401تهران» در شورای شهر به تصویب رسید تا مشخص شود که شهرداری براساس چه اولویت‌ها و راهبردهایی باید لایحه بودجه سال آینده را تنظیم و تصویب کند؛ طرحی که در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهیه شده و یک فوریت آن 2هفته پیش در صحن علنی به تصویب رسیده بود.

روش‌های کارآمد در مبارزه با فساد

رایج‌شدن فساد در حاکمیت علاوه بر اینکه موجب ناکارآمدی و کاهش کیفیت ارائه خدمات می‌شود، تأثیرات نامطلوبی بر سرمایه اجتماعی، اعتماد، و به تبع آن مشارکت مردم دارد و منجر به از بین رفتن اعتماد مردم به نهادهای حاکمیتی خواهد شد.

الگوی مصرف دارو تغییر کرد

شیوع کرونا، الگوی مصرف دارو در ایران را تغییر داد.

حذف سهمیه بنزین شایعه است

روز گذشته برخی در شبکه‌های اجتماعی شایعه کرده بودند که در نتیجه حمله سایبری هفته گذشته به جایگاه‌های سوخت، سهمیه بنزین کارت‌های سوخت مردم حذف شده که پیگیری‌های همشهری از وزارت نفت نشان می‌دهد که این نوع خبرسازی‌ها با هدف ایجاد حاشیه و دامن‌زدن به نگرانی مردم صورت گرفته است.

افزایش همزمان مناطق آبی و قرمز کرونا

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت ماسک mask.ir تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی نسبت به هفته گذشته، افزایش پیدا کرده و از 22شهرستان به 29شهرستان رسیده است.

ثانیه‌های کشنده انتظار در قرنطینه

کدام قهرمان؟ کدام جامعه؟

تزریق «آسترازنکا» برای مسافران خارج از کشور