07
چهار شنبه 12 آبان 1400
شماره 8352
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عدد خبر

عدد خبر
ویژه
آلودگی هوا دست‌بردار نیست. این دومین موج فراگیر است که پاییز امسال به آسمان شهرهای بزرگ رسیده تا مجال تنفس را سخت‌تر از قبل کند.
تالاب هیرم لارستان
در پی انتشار گزارش «پرونده مازوت‌سوزی روی میز است» که روز دوشنبه 10آبان در روزنامه همشهری به چاپ رسید، شرکت برق حرارتی با ارسال توضیحی به روزنامه همشهری اعلام کرد: «رقم 14هزار میلیارد لیتر مصرف مازوت و گازوئیل به اشتباه در روزنامه همشهری درج شده و رقم 14میلیارد لیتر درست است. »
آلودگی هوا از ابتدای هفته تا همین امروز در 7 کلانشهر کشور تشدید شد و با شروع فصل مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها و صنایع، آسمان کلانشهرهای کشور باز هم سیاه‌تر می‌شود.

دستورالعمل جدید شکار صادر می‌شود

حیات وحش
تا 2هفته دیگر دستورالعمل کلی شکار پرندگان صادر خواهد شد.
درخواست نجات «تپه‌حصار» دامغان

درخواست نجات «تپه‌حصار» دامغان

علی‌اکبر علیزاده، نماینده دامغان در مجلس است، اما اینکه چرا او شانس نشستن بر ستون چهره روز این صفحه را یافته، به دلیل درخواست روز گذشته‌اش از رئیس‌جمهوری برای نجات محوطه باستانی و بسیار ارزشمند تپه حصار دامغان با شهرت جهانی است.
سرخط خبر/ ۹ کاروانسرای اصفهان در آستانه ثبت جهانی
همزمان با حضور ارزیاب‌ یونسکو در کشور به منظور تهیه گزارش پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران، سخنگوی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان به مهر گفت: ۹ کاروانسرای امین‌آباد، مهیار، مرنجاب، گبرآباد، گز، جهادآباد، کوهپایه، نیستانک و مجموعه هتل عباسی استان اصفهان در پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران قرار گرفتند.