• سه شنبه 9 شهریور 1400
  • الثُّلاثَاء 22 محرم 1443
  • 2021 Aug 31

پاسخ به ابهامات واکسیناسیون کرونا

افراد با نشانه‌های تب، آبریزش بینی، سردرد و سرفه نباید واکسن بزنند، آنها که در گذشته آلرژی شدید داشته‌اند، ممنوعیت تزریق واکسن دارند. به زنان جوان توصیه می‌شود آسترازنیکا نزنند. واکنش بدن به واکسن خطرناک نیست، اگر شدید شد به پزشک مراجعه کنید. تزریق واکسن و ابتلای ندانسته به کرونا، خطرناک نیست و یک تا دو ماه پس از بهبودی کامل، اقدام به تزریق واکسن کنید
پرسش‌ها، شایعه‌ها و اما و اگرها درباره تزریق واکسن کرونا بی‌شمار است.حجم بالای اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی، مردم را سرگردان کرده است، هر کس اظهارنظری می‌کند و در این میان مردم، برای پرسش‌هایشان، پاسخ‌های ضد و نقیض و گاه نادرستی دریافت می‌کنند.

واکسن به دوردست‌ها رسید

واکسیناسیون سراسری در ایران از بهمن سال گذشته شروع شد و تا امروز به استناد آمار اعلام شده از سوی کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در مجموع 26میلیون و 941هزار و 260دوز واکسن کرونا تزریق شده است؛ 18میلیون و 551هزار و 964نفر دوز اول و 8میلیون و 389هزار و 296نفر هر 2دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

تلاش ورزشکاران پارالمپیک به جامعه امید می‌دهد

ورزشکاران ایرانی روزهای گذشته در بازی‌های پارالمپیک چند مدال گرفته‌اند. این مدال‌ها چقدر برای جامعه ما با ارزش است؟ اصولا همیشه تلاش ورزشکاران معلول و جانباز، به‌دلیل اینکه از بخشی از نعمت‌های خدادادی محروم هستند، ارزش بیشتری دارد.

مهار تورم با شناخت ریشه‌ها

سؤال مهم این روزها چگونگی مهار تورم و جلوگیری از پولی شدن کسری بودجه دولت و استقراض از بانک مرکزی است. به‌نظر می‌رسد نخستین اقدام برای مهار تورم، ضرورت فهم درست از تعریف تورم است زیرا باید ریشه‌های تورم فعلی را شناخت و سپس برای درمان آن نسخه پیچید.

تورم داغ در استان‌های مرزی

منحنی نرخ تورم در استان‌های مرزی و محروم ایران همچنان در محدوده‌ای داغ در حال نوسان است.

خیزش موج تازه در کلاهبرداری آنلاین

بار دیگر مسئله فیشینگ، فیشرها و قربانیان این نوع کلاهبرداری‌ها تبدیل به موضوعی مهم برای مردم شده است. مردم پیامک‌هایی دریافت می‌کنند که یا آنها را تشویق به برخورداری از امتیازات ویژه می‌کند یا باعث ترس و نگرانی آنها می‌شود.

فوق‌العاده ویژه فرهنگیان پرداخت نشده،‌حذف شد

حذف فوق‌العاده ویژه فرهنگیان در نقطه اجرا، صدای اهالی‌آموزش ‌و پرورش را درآورده و باعث اعتراض گسترده آنها به مدیران بالا‌دست وزارت آموزش‌وپرورش شده است.

پناهگاهی برای خاطره‌های مشترک مجازی

وصیت‌نامه‌ای برای صفحه مجازی

دادگاهی برای افشای حساب‎ دیجیتال مردگان