• چهار شنبه 20 اسفند 1399
  • الأرْبِعَاء 26 رجب 1442
  • 2021 Mar 10

رفع تبعیض خواسته اصلی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی

برخی از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به همشهری می‌گویند امید چندانی به اجرای درست طرح متناسب‌سازی‌ مستمری‌ها و کاهش فاصله حقوق خود با بازنشستگان دیگر صندوق‌های بازنشستگی ندارند
چند‌ماه قبل بود که دولت با اختصاص منابعی به صندوق‌های بازنشستگی تلاش کرد، درآمد بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین‌اجتماعی را متناسب با نرخ تورم و وضعیت معیشت افراد افزایش دهد؛ طرحی که در ابتدا همسان‌سازی‌ خوانده شد ولی بعد به متناسب‌سازی‌ تغییر کرد.

نوروز به میدان آمد

میدان‌های شهر از دیرباز ازجمله فضاهای اصلی و شناخته‌شده شهر به شمار می‌آیند که طی دهه‌های اخیر در چند کلانشهر کشور به‌دلیل توسعه شهرسازی و حاکمیت خودروها تغییر شکل داده‌اند.

برای فردای تهران

تهران کلانشهری است با ظرفیت‌های فراوان و در کنار آن مواجه با مسائل و چالش‌هایی کلان؛ شهری که تجربه‌های مهمی را در یک قرن گذشته از سر گذرانده است و امروز به‌نظر می‌رسد دیگر چندان فرصتی برای آزمون و خطا ندارد؛ شهری که برای سال‌های متمادی در مسیر نادرست شهرفروشی برای اداره شهر رها شده بود و نگاه کالایی به شهر و مسائل آن ائتلاف‌های قدرتمندی را خلاف مسیر خیر عمومی به‌وجود آورده و شهرداری را به یکی از مکان‌های مهم توزیع رانت بدل کرده بود.

عید مبعث و مسئولیت ما

بار دیگر در آستانه عید مبعث حضرت رسول گرامی اسلامص هستیم. مبعثی که سرآغاز شکل‌گیری مدنیتی عظیم و تمدنی گرانقدر بود.

پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره ملی 17 هزار زن شهید، آزاده و جانباز

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره ملی 17هزار زن شهید، آزاده و جانباز تصریح کردند: قدرت ایمان راه مجاهدت‌های بزرگ را به روی زنان ایرانی گشود و صحنه‌های شگفت‌انگیز و کم‌نظیری از حضور شجاعانه و فداکارانه و مبتکرانه آنان در میدان‌های دشوار پدید آورد.

نیم‌قرن مبارزه بی‌حاصل با گرانی

چند روز مانده به پایان سال1399 خورشیدی همچنان اقتصاد و مردم ایران ‌شاهد نمایش برخورد با گرانی‌ها و مانور ارزانی‌‌ها هستند.
گفت‌وگو با تقی آزادارمکی درباره احوال این روزهای جامعه ایرانی

آرامش می خواهیم نه تاب‌آوری

تعارف که نداریم، حال این روزهای جامعه خوب نیست و مشکلات معیشتی، سرعت بروز ناهنجاری‌های اجتماعی را بیشتر کرده است.

آغاز ثبت‌نام انتخابات شوراهای شهر