• دو شنبه 18 اسفند 1399
  • الإثْنَيْن 24 رجب 1442
  • 2021 Mar 08

کمربند سبز در 300 شهر کشور

در برخی شهرهای ایران کمربندهای سبز هنوز منابع آبی کافی ندارند
خبرهای افتتاح الگوی کمربند سبز این روزها که مناسبت‌های محیط‌زیستی مختلف در تقویم وجود دارد، بیش از پیش شنیده می‌شود، اما این الگو چه اندازه از نظر محیط‌زیست تأیید شده است؟

وحشت در بیمارستان،‌بی‌خیالی در خیابان

گسترش کرونا در کنار بی‌توجهی مردم و نبود تصمیمات قاطع در استان خوزستان، کادر درمان را از پای درآورده است و آنها فریاد می‌زنند با این شرایط، کرونا تا پایان خرداد مهمان این استان خواهد بود.

دیوار سبز دفاعی

هیچ دیوار دفاعی بهتر از درختان نمی‌تواند از شهرها در برابر دست‌اندازی‌ها و آلودگی‌ها محافظت کند. تجربه نشان داده که فضای سبز پیرامون شهرها و حتی شهرک‌های مسکونی و صنعتی، نه‌تنها باعث می‌شود آسیب‌های زیست‌محیطی کاهش یابد بلکه کنترل جمعیت‌پذیری نیز امکان‌پذیر شود.

بخت سیاه، سقف‌ سفید

پرده‌های توری، دیوارهای سفید و آفتابی که سرظهر، دست و پایش را روی قالی پهن کرده، یادشان نمی‌رود سال قبل، کیان و کیوان و شکوفه فرزندان 4، 5ساله منصوره، چطور از درد، به‌خود می‌پیچیدند و چطور با آن چشم‌های تیله‌ای، مژه‌های بلند و سیاه و صورت‌های کوچک، به خاله فریبا زل می‌زدند:« خاله دستم درد می‌کند، پاهایم درد می‌کند.»
همشهری از گزینه جدید سرمایه‌گذاری در سبد اقتصاد خانواده گزارش می‌دهد

ماینرها مهمان ناخوانده خانه‌ها

مرغداری‌ها، واحدهای صنعتی و سوله‌های نیمه‌تعطیل و حالا شهرک‌های صنعتی و خانه‌ها! ماینرها یا همان تجهیزات استخراج رمزارزها حالا دیگر کم‌کم به یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در سبد اقتصاد خانواده‌ها تبدیل شده و حجم تبلیغات و دادوستد تجهیزات استخراج رمزارزها در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به‌قدری داغ شده که در بین اعضای یک خانواده بحث درباره سود بالای این مهمان جدید خانه‌ها گل انداخته است؛ نشانه‌ای از یک بیماری و ویروس درون اقتصاد خانواده‌ها در اقتصاد بیمار ایران که می‌تواند در آینده دردسرساز شود؛ چه اینکه پیش از این هم همشهری در گزارشی نسبت به تجارت زیرزمینی ماینرها هشدار داده بود.

در جست‌‌وجوی دانشگاه جامعه‌محور

اجرای محدودیت‌ها رنگ باخته است