06
دو شنبه 18 اسفند 1399
شماره 8177
ایرانشهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روزی به نام بوشهر

یادداشت
بندر بوشهر در کرانه شمالی خلیج‌فارس یکی از معدود شهرهای باستانی ایران است که با استناد به خشت‌نوشته‌های برجای مانده از عصر عیلامی در منطقه «لیان» قدمت و پیشینه تاریخی 5هزار ساله دارد.

وحشت در بیمارستان،‌بی‌خیالی در خیابان

گسترش کرونا در کنار بی‌توجهی مردم، کادر درمان را در شهرهای اهواز، آبادان،‌خرمشهر، شادگان و ماهشهر از پای درآورده است
گزارش
گسترش کرونا در کنار بی‌توجهی مردم و نبود تصمیمات قاطع در استان خوزستان، کادر درمان را از پای درآورده است و آنها فریاد می‌زنند با این شرایط، کرونا تا پایان خرداد مهمان این استان خواهد بود.
بوشهر؛ شهر رفاقت‌ همسایه‌ها

بوشهر؛ شهر رفاقت‌ همسایه‌ها

امروز 18اسفند است؛ روز ملی «رام اردشیر»، همان بوشهر خودمان، شهری بندری در جنوبی‌ترین نقطه ایران و شمالی‌ترین نقطه خلیج‌ همیشه فارس؛ شهری که تاریخش با مقاومت علیه استعمار گره خورده و نامش با نوای گوشنواز نی‌انبان.
اخبار خوشمزه برای «بریون» اصفهان
اخبار خوشمزه برای «بریون» اصفهان
مهارت پخت «بریون» بالاخره به نام اصفهان ثبت‌ملی شد و خیال دوستداران این شهر را راحت کرد که به قول خودشان از این به بعد در «سبزه میدون»، «منارجنبون» یا حتی «مسجد ‌سید» غذایی را می‌خورند که قرار است مثل «گز اصفهون» در مسیر افزایش کیفیت و پخت متنوع قرار بگیرد؛ هر چند که اصفهان به‌عنوان یکی از پرروستاترین استان‌های کشور انواع مختلفی از غذاهای سنتی را دارد و به تأکید فعالان حوزه فرهنگی به غیر از بریون، بسیاری از غذاهای جالب و خاص اقوام این مناطق ازجمله گرجی‌، ارامنه، زرتشت‌ و ترک‌های اصفهان هم باید ثبت‌ملی شوند.