04
دو شنبه 18 اسفند 1399
شماره 8177
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مالیات‌ستانی از روی تراکنش کارت‌خوان‌ها

مالیات
بانک مرکزی در جریان عمل به تکالیف قانون پایانه‌های فروشگاهی، حدود 2.5میلیون کارت‌خوان و درگاه اینترنتی را غیرفعال کرده و اطلاعات 4.7میلیون پایه پردازش را نیز پس از تکمیل و صحت‌سنجی، برای تشکیل پرونده مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه داده است.
دستمزد
دولت مدعی است به‌تنهایی در تعیین دستمزد دخالتی ندارد و فقط با نقش تعدیل‌کننده، برای ایجاد تفاهم میان ذینفعان تلاش می‌کند اما طرف کارگری معتقد است دولت باید در فرایند تعیین مزد نقش تسهیلگری داشته باشد و به اتکای ذات کارفرمایی خود به سمت طرف کارفرمایی چرخش نکند.
همشهری از گزینه جدید سرمایه‌گذاری در سبد اقتصاد خانواده گزارش می‌دهد

ماینرها مهمان ناخوانده خانه‌ها

سخنگوی صنعت برق: میزان صرفه‌جویی برق ناشی از جمع‌آوری ماینرهای غیرمجاز به 317مگاوات رسید
گزارش
مرغداری‌ها، واحدهای صنعتی و سوله‌های نیمه‌تعطیل و حالا شهرک‌های صنعتی و خانه‌ها! ماینرها یا همان تجهیزات استخراج رمزارزها حالا دیگر کم‌کم به یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در سبد اقتصاد خانواده‌ها تبدیل شده و حجم تبلیغات و دادوستد تجهیزات استخراج رمزارزها در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به‌قدری داغ شده که در بین اعضای یک خانواده بحث درباره سود بالای این مهمان جدید خانه‌ها گل انداخته است؛ نشانه‌ای از یک بیماری و ویروس درون اقتصاد خانواده‌ها در اقتصاد بیمار ایران که می‌تواند در آینده دردسرساز شود؛ چه اینکه پیش از این هم همشهری در گزارشی نسبت به تجارت زیرزمینی ماینرها هشدار داده بود.