• چهار شنبه 17 دی 1399
  • الأرْبِعَاء 22 جمادی الاول 1442
  • 2021 Jan 06

اولویت اقتصاد ایران؛ ثبات و پیش‌بینی‌پذیری

مرکز پژوهش‌های مجلس: مهم‌ترین اولویت اقتصاد ایران در سال1400 افزایش پیش‌بینی‌پذیری و ثبات اقتصاد است
​​​​​​​اقتصاد ایران همچنان با خطر افت رشد اقتصادی، توقف قطار اشتغال‌زایی، کسری بودجه شدید دولت، فشار تحریم‌ها و آوار کرونا و البته خطای تصمیم‌گیری رنج می‌برد و در چنین وضعیتی بلاتکلیفی فعالان اقتصادی با توجه به فضای به‌شدت دوقطبی در عرصه سیاست داخلی و خارجی، باعث شده تا ثبات به اکسیری برای اقتصاد ایران تبدیل شود.
گزارش همشهری از اتوبوس‌هایی که خانواده‌های زندانیان را به ندامتگاه تهران بزرگ می‌رسانند

خط ملاقات

آخر جاده پهن و باریک، گره می‌خورد به ساختمانی یک طبقه در همسایگی پهنه‌ای خشکیده و خاکی. ساختمان هر گوشه‌اش، پس هر پنجره‌اش، میله‌های فولادی است که دستور توقف می‌دهد. آنجا آخر خط است.

جای خالی مصلحت

4سال از رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی می‌گذرد؛ سال‌هایی سخت برای همه مردم؛ نه فقط به دلیل فراق و فقدان ایشان، بلکه ناشی از فشارهای سخت معیشتی و اختلال در زندگی اکثر جامعه که قادر به تامین نیازهای اولیه زندگی خود در سطح سابق نیستند.

مردم را با نظرات‌تان عصبانی نکنید

مدیران خوب، مدیرانی هستند که فرافکنی نمی‌کنند و مسئولیت خود را به‌درستی اجرا کرده و مسئولیت‌های ناشی از اشکالات و کاستی‌ها را بر عهده می‌گیرند.

طرح بدل فیلترینگ برای اینستاگرام

از زمانی که فیلترینگ تلگرام با وجود مخالفت‌های دولت با حکم قضایی کلید خورد، تلاش برای بستن اینستاگرام به‌عنوان تنها شبکه اجتماعی جهانی و مشهور باز مانده در کشور هم شروع شد.

مطالبه مدنی، موتور مبارزه با آلودگی هوا

​​​​​​​مشکلات زیست‌محیطی اعم از کیفیت نامناسب هوا و آب، عدم‌دسترسی به آب سالم و بهداشتی، مشکلات دفع زباله و... نتیجه توسعه زندگی شهرنشینی است؛ سبک زندگی که با تخریب محیط‌زیست همراه بوده است و در گذر زمان تبعات منفی آن متوجه خود بشر می‌شود.

یادنامه هاشمی

پرونده‌ای برای چهارمین سال درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی