20
چهار شنبه 17 دی 1399
شماره 8130
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
در شرایطی که شکاف بسیار زیادی را میان مردم و مسئولان شاهدیم و به دلایل مختلف و متنوع اعتماد عمومی به‌شدت خدشه دار شده، بازار اظهارنظر‌های پوپولیستی همچنان داغ است.
اکران اینترنتی مستند «قصه بلوار» به کارگردانی داوود اشرفی از امروز، چهارشنبه ۱۷دی در سایت هاشور شروع می‌شود.
حساب اینستاگرامی تهران قدیم، این عکس از تهران در دهه۴٠ را منتشر کرده است. اینجا خیابان مدرس، روبه‌روی مسجد سپهسالار است، با کوه‌هایی شفاف و بدون آلودگی.
طرح روز
مسکو: مسئولان متروی مسکو، اعلام کردند دوباره زنان راننده مترو وارد خطوط این سیستم حمل‌ونقل شهری شدند. به گزارش یورونیوز، تصمیم به استخدام دوباره راننده‌های زن برای قطار‌های متروی مشهور مسکو پس از نیم‌قرن ممنوعیت با توجیه سختی کار و مردانه‌بودن آن گرفته شد.
جزیره کاوایی: تنها جایی در دنیا که مرغ و خروس‌ها را نه به‌عنوان غذا که به چشم پرنده‌هایی زیبا و آزاد می‌بینند، جزیره موسوم به جزیره کاوایی است.

عکس روز

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان دام‌های گنبدکاووس برای مقابله با تب‌برفکی.
موی یخی، پدیده‌ای طبیعی در ایرلند

موی یخی، پدیده‌ای طبیعی در ایرلند

دوبلین: در جنگل‌های ایرلند پدیده‌ای طبیعی در روز‌های سرد زمستان شکل می‌گیرد که نامش موی یخی است و ناشی از یخ‌زدن رطوبت توسط قارچ‌ها‌ست.
پیشی‌گرفتن آمار مرگ از آمار زاد و ولد
پیشی‌گرفتن آمار مرگ از آمار زاد و ولد
سئول: برای نخستین‌بار در تاریخ کره‌جنوبی و همزمان با مواجهه این کشور با کمترین میزان نرخ تولد و جمعیت، شمار موارد مرگ‌ومیر از شمار موالید در این کشور بیشتر شده است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
پیرمرد خودش را به زحمت از ضلع غربی میدان مجسمه رسانده بود به وانتی که آرام‌آرام میدان را دور می‌زد. به زحمت راه می‌رفت، اما انگار همه توانش را گذاشته بود پشت بازوهایش تا بتواند دستش را تا تاج وانت بالا ببرد و سکه‌ها را پرت کند داخل یکی از بشکه‌ها. هرکسی با هرچه در جیب داشت همین کار را می‌کرد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت که برای تامین داروی مورد نیاز جامعه 150قلم داروی جدید وارد کشور شده است و یا در حال واردات آن هستیم.
کتاب «نقشه فقط بخشی از داستان است» با ویرایش نیکول چانگ و منسا دماری و ترجمه محمود قلی‌پور از سوی نشر خزه منتشر شد.