13
چهار شنبه 17 دی 1399
شماره 8130
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

7سال استثنایی یک سیاستمدار

یادداشت یک
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طول زندگی خود، به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب، نقشی اساسی ایفا کرد؛ برخی از آنها بسیار مثبت بود و در مواردی به باور من تصمیماتی اتخاذ کرد که قابل نقد است.
ویژه
در چند‌دهه اخیر کمتر شخصیتی مانند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را می‌توان یافت که نسبت به عملکردش تا این میزان اختلاف وجود داشته‌باشد.
آقای هاشمی رفسنجانی ازجمله شخصیت‌های چند بعدی و چند ظرفیتی ایران و انقلاب اسلامی تلقی می‌شدند.
پایان جنگ 8ساله ایران و عراق خسارات فراوانی را روی دست کشور به جا گذاشت. میلیون‌ها دلار خسارت جنگی در کشور به بار آمده‌بود.
یک مدیر استراتژیست وظیفه تعیین اقدام‌هایی را دارد که احتمال دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده در زمان‌های مقرر را میسر می‌سازد.
گفت‌وگو با فائزه هاشمی‌رفسنجانی درباره همه حاشیه‌های پیرامون زندگی و مرگ پدر

چه زیاد آمدند و حلالیت طلبیدند

اصرار داشتم که با بابا گفت‌وگویی داشته باشم و بپرسم اگر دوباره برمی‌گشتید چه کارهایی را نمی‌کردید؟ حاضر به گفت‌وگو با من نشد
روزگاری او را دست راست بنیانگذار انقلاب می‌دانستند. می‌گفتند اگر هاشمی نبود جنگ تمام نمی‌شد، اگر هاشمی نبود کشور بعد از جنگ دچار فروپاشی اقتصادی می‌شد، اگر هاشمی نبود... و این فهرست «اگر هاشمی نبود»‌ها انگار تمامی نداشت.
آن خبر بد

آن خبر بد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وقتی 19دی‌ماه 1395درگذشت، بخشی از ایران در بهت و حیرت فرو رفت.
چشمان آیت‌الله شهر را می‌نگرد
چشمان آیت‌الله شهر را می‌نگرد
مروری بر هدایای دوران ریاست‌جمهوری علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی در موزه ریاست‌جمهوری رفسنجان
پیاده‌روهای میان پارک خلوت هستند، چند جوان با چهره‌های آراسته و دهه‌هشتادی مشغول گپ‌زدن و راه‌رفتن‌اند، بی‌هیچ اعتنایی از پایین ساختمانی می‌گذرند که تمام پیاده‌روهایش با شیب ملایم به آنجا ختم می‌شوند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود. پاسخ‌ها در ادامه آمده است.
جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول 8130