• چهار شنبه 5 آذر 1399
  • الأرْبِعَاء 9 ربیع الثانی 1442
  • 2020 Nov 25

فرصتی برای حضور برابر زنان در شهر

همشهری همزمان با 5 آذر‌، روز مبارزه با خشونت علیه زنان به اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سطح امنیت بانوان و حضور فعالشان در شهر پرداخته است
«دختر پس از گرفتن دیپلم خانه‌نشین می‌شود و پس از مدتی به اصرار در کلاس خیاطی ثبت‌نام می‌کند. او دو برادر دارد و خانواده‌اش معتقدند دختر نباید تحصیلات عالیه داشته باشد. دختر به بهانه‌های مختلف توسط برادر بزرگ‌تر مورد رفتارهای خشونت‌آمیز قرار می‌گیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،‌ رهبر معظم انقلاب :

تحریم‌ها را خنثی‌کنیم

​​​​​​​ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته سه‌شنبه در دیدار رؤسای 3قوه و دیگر اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با اشاره به 4محور لازم برای اقتصاد کشور یعنی حل مشکل کسری بودجه، افزایش سرمایه‌گذاری، جهش تولید و حمایت از قشرهای ضعیف، خاطرنشان کردند: باید با همت جدی و تلاش پیگیر مسئولان، تأثیر اجرای راهکارهای عملی در زندگی مردم مشخص شود.

زنان و احساس امنیت در شهر

تهران شهری برای همه است و توجه به نیازهای تک‌تک انسان‌ها اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و سالمند، شاغل و بیکار، متأهل یا مجرد بر عهده مدیریت شهری است.

بودجه برای مردم یا علیه مردم؟

چه بودجه کشور را سند دخل و خرج دولت به‌عنوان نمادی از دستگاه‌های بودجه‌بگیر در قوای سه گانه و فراتر از آن بدانیم، و چه چوب ادب سیاستمداران یا آیینه آمال و رؤیای آنها به‌ویژه نمایندگان و دولتمردان، برای مردم مهم این است که اعداد و ارقام و احکام بودجه در نهایت چه تأثیری بر زندگی و کسب و کار آنها دارد؟

فرار آنلاین از صف‌های خرید

این روزها، باوجود تعطیلی گسترده به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در مواردی با صف‌های متراکم و پرازدحامی روبه‌رو هستیم که مردم تلاش می‌کنند مایحتاج عمومی و ارزاق اولیه خود را تهیه کنند.

لحظه‌شماری جهانی برای رسیدن واکسن

سیر رسیدن به پایان همه‌گیری کرونا روزبه‌روز کوتاه‌تر می‌شود؟ زمانبندی ارائه شده توسط آمریکا و چند کشور اروپایی برای واکسیناسیون علیه کووید-19 نوید روزهای بدون کرونا را تا حداقل 2سال آینده در تمام دنیا می‌دهد.

پیراهن سیاه برای کامبوزیا

شبیخون کرونا، به اردوگاه فرهنگی ما رسیده. روزی نیست که یکی از اهل نوشتن و گفتن یا خواندن و نواختن، با این منحوس ملعون به زمین سرد نیفتد و جانش در آسمان ابری محو نشود.