11
چهار شنبه 5 آذر 1399
شماره 8094
هوشمند
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فرار آنلاین از صف‌های خرید

به‌خاطر شرایط ویژه، این روزها ممکن است خیلی از مراکز شلوغ باشند، اما می‌توانید بسیاری از کالاها و خدماتی که انتظارش را ندارید از طریق پلتفرم‌های آنلاین تهیه کنید
استارتاپ
این روزها، باوجود تعطیلی گسترده به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در مواردی با صف‌های متراکم و پرازدحامی روبه‌رو هستیم که مردم تلاش می‌کنند مایحتاج عمومی و ارزاق اولیه خود را تهیه کنند.
پرواز با صدای کمتر از برگ‌ها

پرواز با صدای کمتر از برگ‌ها

استارتاپ Undefined Technologies در فلوریدا ادعا کرده است که با یک فناوری موسوم به «Air Tantrum» توانسته است سطح رانش پیشرانه‌های یونی را به «سطح بی‌سابقه» برساند و هواپیماهای بدون سرنشین تقریبا خاموش را که هیچ قسمت متحرکی ندارند، همچون قفسه‌های سیار به پرواز درآورد.
در جست‌وجوی ۲ کیلوگرم خاک ماه
در جست‌وجوی ۲ کیلوگرم خاک ماه
فضاپیمای Change 5 پیش از پایان آذرماه حدود 2کیلوگرم سنگ و خاک از‌ماه به زمین می‌آورد تا چینی‌ها یک قدم دیگر در رقابت فضایی با روسیه و آمریکا بردارند
برنامه‌های آژانس‌های فضایی دنیا درخصوص ماه، اگرچه چندان آشکار نیست، اما به‌نظر می‌رسد کم‌کم وارد مراحل عملی خود شده است.
فناوری
ممکن است «وب» بزرگ‌ترین ویژگی نباشد که در اینترنت قابل اجرا و مشاهده است، اما تا زمانی که اپلیکیشن‌های تلفن همراه پا به عرصه وجود نگذاشته بودند، بسیار تحول‌آفرین بود.