04
چهار شنبه 5 آذر 1399
شماره 8094
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رازهای نامه به رئیس‌جمهور

چهره روز
رئیس‌کل بانک مرکزی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نسبت به یک تصمیم در وزارت صنعت، معدن و تجارت آن هم بدون اینکه نماینده‌ای از بانک مرکزی حضور داشته باشد، اعتراض کرده است.
یارانه
​​​​​​​ثبت‌نام وام یک‌میلیون تومانی مصوب ستاد مقابله با کرونا آغاز شده و آنگونه که رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: فقط کسانی می‌توانند برای وام حمایت جبرانی معیشت خانوارها ثبت‌نام کنند که جزو 60میلیون نفر دریافت‌کننده یارانه معیشتی هستند و البته درآمد ثابت نیز ندارند.
وحید شقاقی شهری، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با همشهری:

بازار ارز نیازمند اصلاحات اقتصادی است

گفت و گو
تلاطم‌های ارزی که از مهر‌ماه 1397تاکنون به‌طور مداوم تکرار شده صرف‌نظر از معضلات اقتصادی، چالش‌های اجتماعی هم داشته و به سطح نگرانی مردم و انتظار برای افزایش قیمت‌ها دامن زده است.
بسته جدید مالیاتی برای حمایت از مشاغل کرونازده

بسته جدید مالیاتی برای حمایت از مشاغل کرونازده

​​​​​​​به‌دنبال اعمال محدودیت‌های شدید و تعطیلی الزامی برخی کسب‌وکارها در شهرهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از تصویب و اجرای بسته جدید مالیاتی در حمایت از مشاغل به‌شدت آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.
کاهش قیمت سکه تا زیر 10میلیون
​​​​​​​افت قیمت اونس جهانی طلا با اعلام خبر کشف نخستین واکسن کرونا آغاز شد و حالا اخبار موفقیت آمیز بودن سومین واکسن، قیمت هر اونس طلا را روز گذشته با ۰.۶۹درصد کاهش تا ۱۸۲۵دلار و ۲۰سنت پایین کشید که پایین‌ترین رقم طی ۴‌ماه گذشته بوده است.