• دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
  • الإثْنَيْن 18 رمضان 1441
  • 2020 May 11

روزهای دشوار بهبودیافتگان

وقتی بعد از 37روز برمی‌گردد سر کار و می‌نشیند پشت باجه، رئیس شعبه تا او را می‌بیند، سریع می‌آید سر میزش و بعد از احوالپرسی، گواهی سلامت می‌خواهد.
رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کردند:

نظر‌کارشناسی ستادملی‌کرونا را معتبر می‌دانم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در ارتباط تصویری با ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور اعضای این ستاد و استانداران ۳۱استان کشور برگزار شد.

ضرورت بازنگری در زنجیره تولید تا مصرف

این روزها تلاقی چند مشکل و ناکارآمدی باعث شده هیچ‌کدام از عناصر اصلی زنجیره تولید تا مصرف حال‌ و روز خوبی نداشته باشند.

آموزش، تکنولوژی و مشارکت در کاهش تولید پسماند

یکی از مهم‌ترین معضلات و چالش‌های مدرن و نوآمد که محصول گسترش شهرنشینی است و امروز در بسیاری از کلانشهرها با آن روبه‌رو هستیم، افزایش تولید پسماند و آسیب‌های حاصل از آن مانند زباله گردی و کودکان زباله گرد است.
اتوبوس‌های تهران از بودجه سالانه سهمی یک‌درصدی دارد

مینی‌بوس‌های‌جوان‌عصای‌دست اتوبوس‌‌های پیر

همشهری شرایط بد اتوبوس‌های پایتخت در سال‌جاری و دست بسته مدیریت شهری برای بهبود شرایط را بررسی کرد
فرسودگی، تحریم و کمبود بودجه از هر طرف این پیکر کم‌جان را می‌کشند و هر یک، سال به سال بر وخامت اوضاع می‌افزایند. در این میان گفته می‌شود که مینی‌بوس‌های نو به شیوه‌ای جدید در برخی‌ خطوط به‌کار گرفته شوند تا کمک‌حال اتوبوس‌های فرسوده تهران شوند.

استقلال کانون وکلا از بین نرود

در پاسخ به فراخوان قوه قضاییه و دعوت از استادان و صاحب‌نظران حقوقی برای اظهارنظر در مورد پیش نویس اصلاح آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، بیش از 300 نفر از استادان حقوق دانشگاه‌های کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه‌قضاییه نظر خود را اعلام کردند.

خودروسازان خواستار تولید دوباره پراید نیستند

زمزمه تولید دوباره پراید برای ساماندهی بازار این خودرو به گوش می‌رسد اما به گفته دبیر انجمن خودرو‌سازان، آنها به بازگشت پراید به خطوط تولید یا تداوم تولید پژو‌405 تمایلی ندارند.

پس‌لرزه‌های زلزله تهران در شورا

پس‌لرزه‌های زلزله بامداد جمعه دماوند، دیروز در صحن علنی شورای شهر تهران ادامه داشت؛ به‌طوری ‌که پس از سخنان آغازین محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورا، که به نبود شبکه هشدار زلزله در پایتخت، تاب‌آوری شبکه‌های ویژه و ضرورت کمک دولت به شهرداری برای راه‌اندازی سوله‌های بحران اختصاص داشت، 6عضو دیگر هم در تذکرات و نطق‌ پیش از دستورشان از نبود سازوکار مناسب در مدیریت بحران انتقاد کردند و هر یک خواستار توجه بیشتر و بهبود عملکرد مدیریت بحران در پایتخت شدند.

اگر واکسن نیاید