• سه شنبه 27 اسفند 1398
  • الثُّلاثَاء 22 رجب 1441
  • 2020 Mar 17

همزیستی با ویروس تاجدار

ویروس کرونا با خود علاوه بر بیماری دشوار و خطرناک، برخی تغییرات در روند معمول زندگی را نیز برای ایرانیان به ارمغان آورده است؛ تغییراتی که بعضی از آنها محدودیت‌زا و بعضی دیگر فرصت‌آفرین است؛ مثلا گسترش کاربرد زیرساخت‌های دولت الکترونیک در کشور، جزو برنامه‌هایی است که مسئولان کشور سال‌هاست به‌دنبال اجرای آن هستند و حالا فرصتی کم‌سابقه برای تحقق آن در اختیارشان قرار گرفته است یا توسعه پلتفرم‌های آموزش آنلاین که جزو نیازهای اساسی و نسبتا مغفول کشور بوده و حالا نظام آموزش عمومی و عالی کشور مجبور شده قدم‌هایی در این زمینه بردارد.

مسئولیت‌پذیری و همکاری جهانی در مقابله با کرونا

پیام شهردار تهران به شهرداران کلانشهرهای جهان
در ابتدا لازم است به همه شهرداران کلانشهرهای جهان به‌خصوص آنها که این روزها درگیر مبارزه با بحران کرونا هستند، سلام کنم و برای شهروندان شهرهایشان آرزوی سلامتی و برای همگان آرزوی موفقیت در مبارزه با کرونا و شکست این بیماری را داشته باشم.

رویکردی جدید در مواجهه با کرونا

تصور عمومی در خصوص نوع مواجهه با ویروس کرونا، رفتار مبتنی بر کنترل و مراقبت از گسترش آن است، اما شواهد نشان می‌دهد رویکرد دیگری نیز وجود دارد که اتفاقا قوی‌تر است؛ بگذار همه بگیرند و بعضی‌ها بمیرند.

کرونا؛ سرمایه اجتماعی شهرداری تهران

سالی که گذشت پر از حادثه بود و دشواری؛ از ناآرامی‌های اجتماعی گرفته تا حوادث غیرمترقبه‌ای چون حادثه هواپیمایی اوکراین، از انتخابات کم‌رونق مجلس گرفته تا انتخابات شورایاری‌های تهران.

بازگشت بارش و سیلاب به آسمان و زمین ایران

سازمان هواشناسی کشور با اعلام ورود سامانه بارشی جدید به ایران از بارش شدید برف و باران در تمامی نیمه غربی کشور و احتمال وقوع سیلاب در مناطق غرب کشور خبر داد.

در خانه بمانیم

بهمن ماه 1392 شمسی برای چند روزی در مازندران - سیسنگان - به علت بارش سنگین برف - 1.5 تا 2 متر در خانه محبوس بودم. قطعی گاز و برق نبود اما در اثر یخ‌زدگی در لوله‌ها آب وجود نداشت.
فعالیت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نوروز به اینترنت و شبکه‌های تلویزیونی منتقل می‌شود

نوروزخانه به جای نوروزگاه

فعالیت‌های اجتماعی نوروزی شهرداری که همیشه بر گردهمایی‌ها در مکان‌های عمومی تکیه داشت با شدت گرفتن بیماری کرونا به فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی منتقل شده و «نوروزخانه» جای نوروز‌گاه را گرفته است.

تمجید از طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا