• سه شنبه 20 اسفند 1398
  • الثُّلاثَاء 15 رجب 1441
  • 2020 Mar 10

چندصدایی درمدیریت کرونا

در روزهایی که مجلس تعطیل است، برخی از نمایندگان استان‌های درگیر کرونا به جزیره‌های مستقل برای کنترل بحران تبدیل شده‌اند
«تلاش برخی مسئولان برای عادی جلوه دادن بحران ایجاد شده» و «عیان شدن مشکلات درمانی و بروز چند صدایی از سوی مسئولان به‌جای مدیریت یکپارچه» دلایلی هستند که کرونا را از قالب بحران سلامتی خارج کرده و به سمت بحران اجتماعی - مدیریتی سوق داده‌اند، بحرانی که تلنباری از نقدها و گلایه‌ها و هشدار نمایندگان مجلس - به‌عنوان مسئولان بی‌واسطه با مردم - را در گوشه و کنار کشور ایجاد کرده است و فریادهای آنها از اینکه کرونا ویروس چه بر سر مردم شهرهایشان آورده هر روز بیشتر و بلند‌تر از روز قبل شنیده می‌شود.
با وجود مشکلات ناشی از ویروس کرونا، برنامه‌های شهرداری تهران مانند گذشته اجرا می‌شوند

شهر رنگی‌تر می‌شود

حتی کرونا هم نمی‌تواند نوروز را از یادمان ببرد.

قرنطینه و کرونا

این روزها با طغیان بیماری کووید-۱۹ در برخی استان‌ها و انتشار آن به استان‌های دیگر کشور، از گوشه و کنار یک واژه مرتبا تکرار می‌شود: «قرنطینه» و البته عده‌ای در مقام موافق و عده‌ای در مقام مخالفت با آن در شبکه‌های اجتماعی مجازی و رسانه‌های دیگر از آن سخن می‌گویند.

ایران به شورای امنیت نامه بنویسد

همه بخش‌های حکومتی کشور باید برای گذار از دوره بحران کرونا فعال شود.

جامعه پزشکی نیازمند حمایت همه‌جانبه

این روزها شاهد یکی از بحران‌ها و اپیدمی‌های کم‌نظیر یکصد سال اخیر به‌دلیل بروز و شیوع بیماری کووید 19در ایران و بسیاری از کشور‌های جهان هستیم.

آزمون کرونا

ایران یکپارچه و در تمامی استان ها درگیر شیوع ویروس کرونا شده و روند ابتلا و مرگ و میر بیماران باوجود تلاش های مستمر و شبانه روزی وزارت بهداشت و کادر درمانی کشور به شدت رو به رشد است.

2 رئیس‌جمهور در یک اقلیم

6 ‌ماه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، محمد اشرف غنی برای دومین بار به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور سوگند یاد کرد تا پرونده انتخابات بسته شود اما پرونده دیگری باز شود که می‌تواند سرآغاز بحرانی تازه در افغانستان بحران‌زده باشد.
در پی تصمیم دستگاه قضایی برای مقابله با شیوع کرونا:

70هزار زندانی به مرخصی رفتند

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه از اعطای مرخصی به حدود ۷۰ هزار زندانی خبر داد و تأکید کرد: ترخیص زندانیان تا جایی که موجب ناامنی در جامعه نشود با اولویت کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند تداوم یابد.