جنگلهای کهن و آزادراه تهران - شمال
اَبَرشرکت سازنده آزادراه تهران-شمال با داشتن 20 شرکت ریز و درشت سال در 1375 با تصویب هیات وزیران پاگرفت تا با منابع مالی داخلی و خارجی با رعایت ملاحظات محیط زیستی پیمان ساخت، نگهداری و بهره برداری آزادراهی را از آن خود کند که 4 بخش دارد.
تخریب طبیعت یا افتخار مهندسی؟
همزمان با افتتاح فاز نخست آزادراه تهران- شمال، انتقادها از تخریبهای محیطزیستی مسیر جدید و نبود طرحهای مطالعاتی کافی برای حفاظت از طبیعت بالا گرفت
2دهه قبل، وزیر راه وقت در مراسمی گفت که «آزادراه تهران- قم و فرودگاه مهرآباد، ننگ جامعه مهندسی کشور است». اشاره او، به فروریختن سقف فرودگاه مهرآباد در پیش از انقلاب و پیچهای غیرفنی آزادراه تهران – قم بود.