• یکشنبه 26 خرداد 1398
  • الأحَد 12 شوال 1440
  • 2019 Jun 16

پاتوق‌های جدید شهر

15درنگ‌گاه تا مهر در تهران به بهره‌برداری می‌رسد
این مردم هستند که برای شهرشان تصمیم می‌گیرند. مردم هستند که انتخاب می‌کنند در چه جاهایی از شهر دور هم جمع شوند و به‌اصطلاح پاتوق‌های شهری را شکل بدهند، چون پاتوق‌ها پدیده‌های اجتماعی هستند که از دل یادها، خاطره‌ها، هویت و اصالت مردم یک شهر بر‌می‌آیند.

کودکان کار؛ از خیابان تا معدن

وقتی صحبت از کودکان کار به میان می‌آید دقیقاً از چه چیزی صحبت می‌شود و این تعریف، چه جمعیتی از کشور را در برمی‌گیرد؟ این پرسشی است که پاسخ آن از زبان آمار بسیار تلخ است؛ زیرا طبق آمارهای رسمی، کودکانی که سر چهارراه‌ها گل می‌فروشند و شیشه خودروها را تمیز می‌کنند یا کودکانی که در گوشه و کنار شهر مجبور به زباله گردی می‌شوند، فقط بخش کوچکی از جمعیت کودکان کار را در بر می‌گیرند و در این میان کودکانی هستند که حتی در مشاغلی سخت و به قول سازمان جهانی کار، مشاغل پرخطری کار می‌کنند که بزرگسالان نیز از انجام آنها ابا دارند.

5دلیل برای به‌روزرسانی ساختار شهرداری

سال68 زمانی که اصلاح ساختار شهرداری تهران از سوی غلامحسین کرباسچی شهردار وقت به جریان افتاد، عده‌ای فریاد برآوردند که به خاطر عدم‌مدیریت و جبران کسری هزینه‌های پس از جنگ تحمیلی، تنها راه‌حلی که به ذهن‌شان آمده تعدیل نیروست.

همیاری مردم راهکار عبور از بحران سیل

با گذشت نزدیک به 3ماه از وقوع سیل ویرانگر در کشور، آثار خرابی و ویرانی در جای‌جای مناطق سیل‌زده دیده می‌شود. این امر به‌خصوص در نوار جنوب‌غربی در استان‌های لرستان و خوزستان بیشتر خودنمایی می‌کند.

کارگردان رومئو و ژولیت درگذشت

کارگردان مشهور ایتالیایی فرانکو زفیرلی، در سن 96سالگی درگذشت.

برد شیرین در نبرد حیثیتی

بازی دوم تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها روز گذشته به میزبانی ارومیه برگزار شد. بلند قامتان ایران  که در بازی اول خود با نتیجه 3بر صفر تیم کانادا را از پیش رو برداشته بودند این بار بازیکنان مدعی  لهستان را در مقابل خود می‌دیدند.

پل دیپلماتیک از شانگهای به سیکا

رئیس‌جمهور به فاصله 24ساعت در 2 اجلاس مهم آسیایی شرکت کرد که محور اصلی این دو اجلاس امنیت منطقه بود.

شیرگران؛ لبنیات را از سفره‌ها بلعید

افزایش 100درصدی رسمی و غیررسمی قیمت انواع لبنیات در یک سال گذشته به کاهش سهم شیر و لبنیات در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی منجر شده است.

کارگردان رومئو و ژولیت درگذشت

تماشای 10ساله تماشا‌خانه‌