61
شنبه 19 مرداد 1398
شماره 7732
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

واگذاری ۵۷ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

مسکن
مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۷ واحد مسکونی به مددجویان این استان واگذار شد.
اخبار ویژه
محوطه قدیم گزک راین در حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر کرمان، در قرون میانی اسلامی مهم‌ترین راه کرمان، راه بزرگ و کاروانی بود که از سیرجان به سمت خاور تا مکران ادامه می‌یافت و از شهرهایی می‌گذشت که امروزه اثری از آن‌ها نیست.
مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان از اعتبارات سال تحصیلی ۹9 - ۹8 برای بهسازی و تامین تجهیزات مدارس در این شهرستان اختصاص یافته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره کمبود پزشک در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در این زمینه مشکل حادی نداریم و سعی می‌کنیم با جابه‌جایی متخصصان در استان مشکلی ایجاد نشود.
طی سال جاری تعداد متقاضیان فعالیت در زمینه نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در جنوب کرمان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.
بعد از ثبت جهانی کویر لوت، توجه گردشگران بین‌المللی به این منطقه بیشتر جلب شد. با این حال «محمدرضا مجیدی» سفیر و نماینده سابق ایران در یونسکو، به تازگی هشدار داده خبرهای بدی گاه از لوت به گوش می‌رسد که ممکن است به دریافت کارت زرد از یونسکو منجر شود.
طرح عملیات بیومکانیک حوزه کندران ارمک در بندرلنگه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد تا هفته دولت امسال به پایان رسیده و بهره‌برداری می‌شود.
طرح عملیات بیومکانیک حوزه کندران ارمک در بندرلنگه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد تا هفته دولت امسال به پایان رسیده و بهره‌برداری می‌شود.
طوفان گرد و خاک و افزایش ذرات معلق در برخی شهرها در 5 شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان طی چند روز گذشته، برخی شهروندان را به دلیل بروز مشکلات تنفسی راهی بیمارستان کرد.

ایجاد 10هزار شغل جدید در کرمان

استاندار: سال گذشته با پرداخت 20۵۴ فقره تسهیلات اشتغال روستایی برای 5۶۶۳ نفر شغل ایجاد شده است
نمای نزدیک
استاندار کرمان در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با تبریک این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و قدردانی از حضور خبرنگاران در جلسات، بازدیدها و سفرهای استان با اشاره به این‌که ۱۷ طرح بزرگ در استان کرمان آماده بهره‌برداری است، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۴ هزار میلیارد تومان هزینه شده که با بهره‌برداری از آن ۱۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.
بن‌بست جاده‌های روستایی در حاجی‌آباد

بن‌بست جاده‌های روستایی در حاجی‌آباد

فرماندار حاجی‌آباد: از جاده ۲۵ کیلومتری پور به مازگرد تاکنون ۱۵ کیلومتر احداث شده و مابقی در حال تکمیل است
ماجرا از خبر تلخ چند روز پیش مبنی بر غرق شدن 2 کودک اهل روستای مازگرد بخش احمدی شهرستان حاجی‌آباد آغاز شد. متن خبر گواه این بود که این کودکان برای بازی داخل رودخانه فصلی رفته‌اند و بر اثر بارندگی و پرشدن بخش عمیق رودخانه و غفلت خانواده‌ها غرق شده‌اند.
«بانو دوچ» به داد روستای «سیدبار» رسید

«بانو دوچ» به داد روستای «سیدبار» رسید

دهیار «سیدبار»: بانوان این روستا برای ساخت مدرسه جدید این روستا از طریق درآمد حاصل از سوزن‌دوزی‌های خود سهیم بوده و در افزایش زیرساخت‌ها مشارکت داشته‌اند
بانوان روستای «سیدبار» از توابع بخش «پلان» شهرستان چابهار با هنر سوزن دوزی خود نقش موثری در توسعه این روستا ایفا می‌کنند.
افزایش مأموریت‌های اورژانس در زاهدان
افزایش مأموریت‌های اورژانس در زاهدان
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزایش تصادفات جاده‌ای، میزان ماموریت‌های تکنیسین‌های اورژانس در محورهای مواصلاتی در 4 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 58 درصد رشد داشته است.

تخت‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان افزایش می‌یابد

سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افزایش 50 درصدی تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان علی‌بن ابی‌طالبع زاهدان تا 6 ماه آینده انجام خواهد شد.

کشف ۲۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق  در ایرانشهر

قاچاق
مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک دستگاه خودرو کامیون کشنده در ایرانشهر کشف و ضبط شد.
PDF شنبه 19 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مصرف قلیان تابستان و زمستان ندارد. هرگاه به ساحل بندرعباس بروی، شاهد قلیان کشیدن فردی و دسته‌جمعی گروه‌های مختلف به‌ویژه دختران و پسران خواهی بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در مجموع ۹۵۹ جواز تاسیس و توسعه صنعتی در استان صادر شد که ۶۰۷ مورد مربوط به سال ۹۷ و 4ماهه نخست امسال است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در این استان کل اعتبار امسال ۱۰ میلیارد تومان است که از این اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان حمایتی است و ۹۴ درصد از این اعتبار، صرف امور نظارتی می‌شود.
استاندار هرمزگان گفت: در حوزه فناوری اطلاعات ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال با استفاده از بستر دیجیتال وجود دارد و باید این امر در استان مورد توجه جدی قرار گیرد.
طی یک سال گذشته افزون بر ۱۴ تن گوشت در 3 واحد پرورش شترمرغ جنوب کرمان تولید شده است.