61
شنبه 15 تیر 1398
شماره 7702
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ماراتن کنکور در استان‌های جنوب شرق کشور

آموزشی
آزمون کنکور سراسری در 5 گروه آزمایشی آموزشی، گروه‌های ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجه در 3 استان جنوب شرقی کشور، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان طی روزهای پنجشنبه و جمعه، سیزدهم و چهاردهم تیرماه برگزار شد.
اخبار ویژه
«مریم ربانی»، بانوی ۵۵ ساله ایرانشهری، با راه‌اندازی کارگاه کوچک تولید انواع ترشی زمینه اشتغال خود و 8 نفر دیگر را فراهم کرده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با تلاش‌های انجام‌شده در سال‌های اخیر و شناسایی نقاط بحرانی و حساس، میزان تصرف در اراضی ملی منابع طبیعی در استان در سال گذشته به صفر رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۳۳۰ میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران این استان پرداخت شده و پرداخت‌ها برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به‌روز است.
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یک بهله پرنده شکاری کمیاب کورکور بال‌سیاه در شهرستان قشم رها‌سازی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به آغاز طرح تابستانی امداد و نجات این جمعیت گفت: ۵۰۰ نجاتگر با ۴۰ خودرو آمبولانس در نقاط حادثه‌خیز استان کرمان برای رفاه حال هموطنان در حال آماده‌باش قرار گرفتند.
با وجود بارش‌های نسبتاً خوب از اواخر سال گذشته تاکنون در سیستان و بلوچستان هنوز زخم عمیق خشکسالی در جنوب شرق کشور التیام نیافته و این استان در صدر کم‌آب‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

روابط کرمان و عراق گسترش می‌یابد

استاندار: کارگروه مشترکی از استان کرمان و کشور عراق برای بررسی زمینه‌های مشترک همکاری تشکیل می‌شود
تجارت
استاندار کرمان گفت: کارگروه مشترکی از استان کرمان و عراق برای بررسی زمینه‌های مشترک همکاری تشکیل و در این کارگروه همکاری‌های دوجانبه بررسی می‌شود و طرح‌هایی در این راستا به مرحله اجرا می‌رسد.
بهره‌برداری از خط انتقال آب‌  دریا به کرمان در پاییز

بهره‌برداری از خط انتقال آب‌  دریا به کرمان در پاییز

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز اول خط اول انتقال آب از دریا با پیگیری‌های انجام‌شده و در نیمه دوم امسال با ظرفیت انتقال ۱۳۰ میلیون متر مکعب از بندرعباس به کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.
شهر بندری خمیر در مسیر توسعه

شهر بندری خمیر در مسیر توسعه

استاندار: جنگل‌های حرا، معادن، دریا، سواحل و صید و صیادی ظرفیت‌های مهم توسعه بندر خمیر است که باید فعال شوند
شهرستان بندرخمیر در ۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است. این شهر بندری با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیری که در حوزه دریا و سواحل بکر دارد می‌تواند پیشگام توسعه استان باشد.
حمایت از فروش «دست‌ساخته‌های چوبی» نوجوانان
حمایت از فروش «دست‌ساخته‌های چوبی» نوجوانان
یکی از نیازهای انسان تمایل به خلق کردن است. کارگاه‌های کاردستی شرایطی را به وجود می‌آورد که کودک خلق می‌کند و این موجب تقویت اعتماد به نفس، مسئولیت‌پذیری و احساس رضایت و شادابی کودکان خواهد شد.
کم‌آبی در تابستان داغ قلعه‌گنج می‌تازد
کم‌آبی در تابستان داغ قلعه‌گنج می‌تازد
بخشدار چاه ‌دادخدای قلعه‌گنج: وضعیت آب آشامیدنی ۱۲روستای دهستان مارز در این شهرستان به شدت بحرانی است و آب‌رسانی به ۳۰ روستای دیگر به طور هفتگی و سیار انجام می‎شود
فشار کم و گاهی قطعی آب در برخی مناطق گرمسیری کرمان این روزها از یک‌سو برای مردم مشکل‌ساز شده و از طرفی دیگر مسئولان با درک این نگرانی مردمی به جنب و جوش درآمده‌اند تا راهی کوتاه و در عین حال پایدار برای پایان این معضل بیابند

کمبود تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان

درمان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان با وجود افزایش 5 برابری تخت‌های بیمارستانی نتوانسته در شاخص تعداد تخت به جمعیت به متوسط کشوری برسد.

افزایش مراجعه زنان خشونت‌دیده به اورژانس اجتماعی هرمزگان

اجتماعی
معاون اجتماعی بهزیستی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 8۸۹۸ نفر در این استان با تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس گرفته‌اند که زنان خشونت‌دیده و کودک‌آزاری بیشترین موارد مراجعه است.
PDF شنبه 15تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تعامل تجاری غرب هرمزگان با کشور قطر تقویت می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان: در سال ۹۷ تعداد ۸۹ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در سیستان و بلوچستان صادر شده است.
فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: طرح فاضلاب شهری میناب باید هر چه سریع‌تر به پایان برسد.
رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: امسال ۱۳۴ سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی برای استان کرمان پیش‌بینی شده که در حال حاضر ۹۰ سامانه فعال است.