12
یکشنبه 13 خرداد 1397
شماره 7400
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نزدیک به 2میلیون نفر از 5میلیون و نیم شهروند کشور فلاند از کاربران کتابخانه‌ها هستند و کتابخانه‌های این کشور در آن سال 2016 بیش از 49میلیون بازدیدکننده داشته و 68میلیون کتاب طی یک سال به امانت گرفته شده است.
سخنگوی شورای صنفی نمایش با انتقاد از بی‌توجهی صدا و سیما به تبلیغ طرح اکران رمضان، از افزایش فروش و مخاطب در روزهای ابتدایی این‌ماه نسبت به سال گذشته خبر داد.
نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی شیرین اتحادیه از 18تا 27خرداد‌ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه 30اثر از آثار منتخب شیرین اتحادیه که طی سال‎های 1394تا‌کنون خلق شده‎اند در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‎گیرد.
تجسمی
محققان هلندی و بلژیکی در یک پژوهشی دوساله دریافتند که «ونگوک» در نقاشی‌ «گل آفتابگردان» از تکنیک خارق‌العاده‌ای استفاده کرده است.

فروش هیچ کتابی به اندازه قرآن و مفاتیح نیست

گپ و گفتی با مدیر دارالکتب الاسلامیه درباره بازار کتاب‌های مذهبی
فرهنگ
ماه رمضان که می‌رسد بازار کتاب‌های مذهبی رونق می‌گیرد. بسیاری از مردم سعی می‌کنند تا متناسب با حال و هوای معنوی این‌ماه به مطالعه نیز بپردازند و به باورهای دینی‌شان عمق بیشتری ببخشند.
کارگردان« صورت زخمی» وحشت واینستین را فیلم می‌کند

کارگردان« صورت زخمی» وحشت واینستین را فیلم می‌کند

وقتی برایان دی‌پالما فیلم «کری» را در سال ۱۹۷۶ کارگردانی کرد تبدیل به یکی از چهره‌های اصلی ژانر فیلم وحشت شد. حالا بیش از ۴۰ سال از ساخت آن فیلم می‌گذرد و دی پالما گفته قصد دارد به این ژانر بازگردد تا یک فیلم وحشت درباره هاروی واینستین، تهیه‌کننده رسواشده هالیوودی بسازد.
حمله «پلنگ سیاه» به تریلر طلایی
حمله «پلنگ سیاه» به تریلر طلایی
در نوزدهمین جوایز سالانه «تریلر طلایی» روی هم رفته ۱۰۸ جایزه در بخش‌های بهترین تریلرهای سینمایی، تلویزیونی و ویدئوگیمی اهدا شد که بزرگ‌ترین برنده «پلنگ سیاه» بود.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
مجموعه عکس «زندگی پس از شوک» فاطمه بهبودی که شامل عکس‌های مستند از 3زلزله بزرگ ایران است
بسیاری تبریک نگفتن شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن به هیروکازو کورئیدا برنده نخل طلای کن ۲۰۱۸ را به مضمون فیلم «دزدان فروشگاه» نسبت می‌دهند.
اکران اینترنتی مستند «توران خانم» آغاز شد. علاقه‌مندان برای مشاهده این مستند می‌توانند به سایت مستند هاشور به نشانی hashure.com مراجعه کنند.