54
سه شنبه 15 مرداد 1398
شماره 7729
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مرمت پشت بام‌ بازار تاریخی یزد اعتبار گرفت

از میان خبرها
میراث فرهنگی یزد برای مرمت و ایمن‌سازی پشت بام بازار سنتی یزد تا پایان تابستان جاری 300 میلیون تومان اختصاص داده، ولی دیگر بخش‌های این بازار نیز نیازمند مرمت است که به گفته متولیان امر، اعتبار کنونی جوابگوی عملیات اجرایی آنها نیست.
اخبار ویژه
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد قیمت اعلام شده سیب‌زمینی به ازای هر کیلوگرم 4000 تومان در میادین را حاصل بررسی‌های کشوری عنوان کرد و گفت: این قیمت برای هر دو گروه کشاورز و مصرف‌کننده، قیمت مناسبی است و قطعاً فروش بالاتر از این نرخ گران‌فروشی محسوب می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: اجرای تئاتر و سایر برنامه‌های فرهنگی هنری در فضاهای روباز از سوی مدیریت شهری مرکز استان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف یک فقره زمین‌خواری به ارزش ۵۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در شهرستان شهرکرد خبر داد.
​​​​​​​رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشنواره جام خوشه‌چین کشور به میزبانی این استان خبر داد.
جشنواره غذاهای محلی ایران‌زمین با حضور اقوام مختلف ایرانی به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی میراث ‌فرهنگی یزد دایر شد.
با وجود تمام وعده‌های مسئولان مبنی بر حل مشکلات قطعه‌سازان و پیگیری‌های انجام شده از سوی انجمن قطعه‌سازان، هنوز هیچ گشایشی در مشکلات این صنف حاصل نشده است، به طوری که گفته می‌شود وضعیت قطعه‌سازان روز به روز بدتر شده و به زودی تعداد زیادی از فعالان این حرفه بیکار خواهند شد.

نبرد با بیابان

مدیرکل منابع طبیعی یزد:  بروز خشکسالی‌های متوالی، کاهش توان بیولوژیک مرتع‌ها  و کاهش رطوبت خاک به بیابان‌زایی دامن زده است، اما افزایش چشمگیری نداشتیم
منابع
بیابان‌زایی متاثر از عوامل انسانی و طبیعی است. هرچند نقش انسان در این پدیده از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند عامل تشدید‌کننده یا کنترل‌کننده آن باشد، اما در سال‌های بروز خشکسالی، نقش عامل طبیعی
چراغ خاموش عصارخانه‌ها

چراغ خاموش عصارخانه‌ها

چهارمحال و بختیاری در گذشته با برخورداری از تعداد قابل توجهی عصارخانه، یکی از قطب‌های تولید روغن کشور بوده است
استان چهارمحال و بختیاری با بهره‌مندی از عصارخانه‌های متعدد، در گذشته یکی از قطب‌های تامین روغن کشور بود، اما این روزها معدود نمونه‌های باقیمانده از این بناها سال‌هاست که متروکه مانده و در معرض فراموشی و تخریب قرار گرفته‌اند.

600  روستای یزد روی خط قرمز  بی‌آبی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی و و سرپرست آبفای استان یزد از اجرای 30 مجتمع آب‌رسانی برای تامین و ذخیره آب شرب 388 روستای این استان خبر داد.

اصفهان برای استفاده از کارت سوخت آمادگی ندارد

در استان اصفهان
شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد که برنامه استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد به قوت خود باقی است اما رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت اصفهان تاکید دارد که این استان هنوز برای اجرایی شدن طرح مذکور آمادگی کافی ندارد.
PDF سه‌شنبه 15 مرداد 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت غلات در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان به کمبود دام در آستانه عید قربان اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط اقتصادی موجود در حال حاضر هر کشتارگاه حدود 500 راس دام کشتار می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به آغاز گام اول جشنواره ملی پارچه فجر در یزد، اظهار کرد: با برگزاری جشنواره ملی پارچه فجر، کهن‌شهر یزد با بافته‌های درونی خودش آشتی کرد.