22
سه شنبه 28 آبان 1398
شماره 7809
جامعه
23023618
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اعلام نحوه دریافت «دیپلم مجدد»

خبرها
​​​​​​​از این پس دانش‌آموزان دارای گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه درصورت تمایل می‌توانند دیپلم مجدد در رشته غیرمتناظر با دیپلم قبلی خود در نظام جدید آموزشی دریافت کنند.
ویژه
​​​​​​​مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه حدود ۴۰‌تا‌۵۰‌هزار بیمار دیالیزی در کشور زندگی می‌کنند، ضمن برآورد هزینه‌های دیالیز برای نظام سلامت کشور، درباره پیوند کلیه، داروها و هزینه‌های آن نیز توضیح داد.
مجلس
​​​​​​​حق اشتغال و آموزش دو اصل مهم برای مردم در هر کشوری محسوب می‌شود و حالا تبعیض در عدالت آموزشی و بیکاری چند میلیون نفری باعث شده تا نمایندگان مجلس در طرحی با عنوان «الزام به رعایت حق اشتغال و آموزش برابر برای همه ایرانیان» به‌دنبال حل مشکلات در این حوزه‌ها باشند.

دانش‌آموزان بی‌حرفه و هنر

کارشناسان از ناکارآمدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس برای حضور دانش‌آموزان بعد از گرفتن دیپلم در بازارکار می‌گویند
اجتماعی
«مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و یاددهی حداقل یک حرفه کاربردی به دانش‌آموزان» عبارت زیبایی است که بسیاری از مدیران وزارتخانه و کارشناسان آموزشی درباره آن صحبت می‌کنند، اما درحقیقت این یکی از معضلات جدی آموزش و پرورش است که مدیران این وزارتخانه بالاخره آن را پذیرفته‌اند.

وزیر بهداشت:‌ کمبودهای دارویی به یک‌سوم رسیده است

​​​​​​​وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هنر مدیران را مدیریت کمبودها در شرایط سخت و پرفشار دانست و گفت:‌ امروز میزان کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته به یک سوم رسیده است.
اجرای طرح «سرباز کارت» برای واریز حقوق سربازان
​​​​​​​سردار مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد که حقوق تمامی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از طریق بانک سپه پرداخت خواهد شد.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
​​​​​​​مسعود کبیری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست بررسی موضوع «زمان آموزش در آموزش و پرورش ایران» که در محل این پژوهشگاه برگزار شد، اظهار‌ کرد: براساس سند برنامه درسی ملی، زمان آموزش برای دوره ابتدایی 925ساعت است؛ البته درباره تعداد روزهای آموزش مصوبه مشخصی وجود ندارد اما به‌نظر می‌رسد روزهای آموزش باید 185روز باشد.