4
سه شنبه 23 مهر 1398
شماره 7785
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
به‌دنبال تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه، ارزش لیر ترکیه در بازار ارز تهران برای نخستین‌بار در ماه‌های اخیر، به زیر مرز 2هزار تومان نزول کرد.
آکادمی علوم سوئد، جایزه نوبل اقتصاد امسال را مشترکا به آبیجیت بنرجی، استر دافلو و مایکل کریمر اعطا کرد.
با وجود توسعه پرشتاب معاملات آنلاین در یک دهه گذشته، مقایسه سامانه‌ها و ابزار‌های معاملاتی بازار سرمایه ایران با بازار‌های سرمایه دنیا نشان می‌دهد که هنوز راه درازی در پیش است.
تا یک‌ماه پیش، قفسه میوه‌فروشی‌ها در تصاحب میوه‌های تابستانی بود، از هلو و شلیل گرفته تا آلوی شبرنگ ، انگور و گلابی اما حالا، همینطور که هوا رو به سردی می‌گراید، میوه‌های سرخ و نارنجی پاییزی هم سهم بیشتری در قفسه میوه‌فروشی‌ها پیدا می‌کنند و فضا را به‌تدریج به سمت زمستان می‌برند.

تغییر مسیر انرژی در تهران

حناچی: سیاست شهرداری تهران حمایت از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است
الگوی مصرف انرژی‌ فسیلی در کلانشهر تهران به سمت استفاده حداکثری از انرژی تجدید‌پذیر تغییر مسیر می‌دهد.
بازار آرام است

بازار آرام است

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه تنظیم بازار کشور گفته است؛ رصد مستمر قیمت 100قلم کالای اساسی و ضروری در سطح کشور نشان از کاهش قیمت 93قلم کالا داشته و البته به‌طور حتم علت تلاطم قیمت 7قلم کالای دیگر را نیز بررسی و اقدامات مقتضی برای ایجاد ثبات در قیمت آنها در دستور کار قرار دارد.
رتبه ایران در شاخص ریسک افت کرد
اکونومیست: اقتصاد ایران علاوه بر فشار تحریم‌های یکجانبه آمریکا از چالش عدم‌قطعیت و بی‌ثباتی در سیاستگذاری‌ها رنج می‌برد
واحد اطلاعات و تحقیقات اکونومیست می‌گوید: ریسک بخش بانکی، ریسک ارزی و ریسک بدهی‌های دولت در سال2019 در مقایسه با سال قبل آن به‌طور قابل ملاحظه‌ای در ایران افزایش یافته به‌نحوی که ریسک بخش بانکی ایران به‌طور قابل توجهی بیشتر از ریسک بدهی‌های دولت و ریسک ارزی است که می‌تواند تهدیدی جدی برای بانک‌های ایرانی در پاسخگویی به تعهداتشان در قبال سپرده‌گذاران به شمار آید.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
در یک سال اخیر و به‌دنبال تخلیه اثرات تورمی جهش ارزی در بازار کالاهای اساسی، دولت تمام تلاش خود را برای تأمین این کالاها با ارز ترجیحی و حفظ ثبات بازار به‌کار گرفت.