3
سه شنبه 1 خرداد 1397
شماره 7390
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

طرح یک موضوع ماده100 قانون شهرداری

یادداشت
یکی از موضوعات مهم در شهرداری‌ها، نحوه مواجهه با آرای صادره از سوی کمیسیون‌های تبصره یک ماده100 قانون شهرداری است.اساساً تصویب این ماده قانونی برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای فاقد پروانه ساختمان یا خلاف مفاد پروانه ساختمانی است .
ویژه
حفاری خط6 متروی تهران در محدوده‌ای دورتر از محوطه باستانی و تاریخی چشمه علی در پایتخت، به‌مدت 12روز باعث خشک شدن این چشمه تاریخی شده‌بود، اما با پایان یافتن عملیات حفاری خط6 مترو، دوباره آب به چشمه علی بازگشته‌است.
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران بااشاره به مشاهده نیترات در آزمایش‌های محصولات میادین میوه‌ و تره‌بار از فعالیت تیمی برای تحلیل نتایج آزمایش‌های انجام شده خبر داد تا براساس آن توصیه‌هایی برای کاهش آلاینده در اختیار مردم، سازمان محیط‌زیست و کشاورزان قرار گیرد.
گردشگری
آیین گلاب‌گیری از مراسمی است که گردشگران فراوانی را از ایران و سایر کشورهای جهان به شهر کاشان می‌کشاند. در ‌ماه رمضان امسال اما لازم نیست برای تماشای این آیین سنتی تا کاشان بروید.

بازار سیاه طرح ترافیک شناور در اینترنت

برخلاف قانون، قیمت مجوز سالانه طرح ترافیک شناور از6 تا 15میلیون تومان به فروش می‌رسد!
گزارش
کارت‌های شناور طرح ترافیک 97این روزها مثل نقل و نبات در یکی از سایت‌های فروش اینترنتی دست به‌دست می‌شود تا پایه و اساس طرحی که قرار بود پس از 38سال برای تهران ترافیک و آلودگی هوای کمتر به ارمغان آورد، با چالش اساسی مواجه شود.
اجتماعی
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم تجلیل از تیم‌ملی فوتسال بانوان گفت: اماکن ورزشی شهر تهران برای حمایت در اختیار بانوان فوتسالیست ملی قرار می‌گیرد.
PDF شهر
کوتاه شهر
محمد فرجود، مدیرعامل سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرداری: به‌زودی در شهرداری تهران از سامانه‌ای به نام داده‌های عمومی رونمایی می‌شود.
یک عضو مجمع نمایندگان تهران تقویت بیشتر حمل‌ونقل شهری و احیای ظرفیت‌های حمل‌ونقل ازجمله اتوبوس‌های بی‌آرتی و مترو را ازجمله موارد مورد تأکید در جلسه مشترک نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر، شهردار و استاندار تهران عنوان کرد.