5
دو شنبه 7 مرداد 1398
شماره 7722
دانش‌وفناوری
23023644
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ناسا 3سیارک را که در حال نزدیک شدن به زمین بودند، ردیابی کرد که یکی از آنها به اندازه یک جامبو جت بود، هرچند که هیچ‌یک از آنها تهدیدی برای ما نشدند و هر 3 از کنار زمین عبور کردند.
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی اعلام کرده که ساخت یک ماهواره جدید ایران تکمیل شده و آماده پرتاب است و یک ماهواره سنجشی و یک ماهواره مخابراتی دیگر نیز در مراحل پایانی آماده‌‌سازی قرار دارند.
چشم انداز
امشب و فردا شب بارش شهابی اتادلوی به‌عنوان یکی از بارش‌های شهابی تابستان به اوج خود می‌رسد و می‌توانید از رصد آن با کمی صبر و حوصله لذت ببرید.

مصادره دارایی ‌برنامه‌نویس‌های ایرانی در تحریم‌های آمریکا

گیت‌هاب، یکی از مشهورترین پلتفرم‌های مورداستفاده برنامه‌نویس‌های جهان، حساب کاربران ایرانی‌ و کسانی را که در خاک ایران وارد این سامانه شده باشند به‌خاطر تحریم‌های آمریکا تعلیق کرده است
برنامه نویسی
آتش تحریم‌های آمریکا علیه ایران به‌ویژه در بخش فناوری، این‌بار کدنویس‌های ایرانی را دچار مشکل کرده است؛ اکانت بسیاری از ایرانیان، فارغ از اینکه ساکن داخل یا خارج کشور باشند، عمدتا بدون اخطار قبلی بسته شده است
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
محققان در حال آزمایش یک نوع عینک هوشمند هستند که به نابینایان غیرمادرزاد کمک می‌کند بار دیگر قدرت دیدن و خواندن را به‌دست آورند.