• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69164
+
-

آتش‌بازی اتادلوی در آسمان شب

چشم انداز
آتش‌بازی اتادلوی در آسمان شب

 امشب و فردا شب بارش شهابی اتادلوی به‌عنوان یکی از بارش‌های شهابی تابستان به اوج خود می‌رسد و می‌توانید از رصد آن با کمی صبر و حوصله لذت ببرید.
به گزارش همشهری، رصد بارش‌های شهابی همواره جزو پدیده‌های محبوب علاقه‌مندان به نجوم محسوب می‌شود. بارش شهابی اتادلوی از ۳۰ تیر تا اول شهریور‌ماه فعالیت دارد اما در شامگاه دوشنبه ۷ و بامداد روز سه‌شنبه ۸ مردادماه به اوج خود می‌رسد. البته این بارش شهابی در اوج خود هم خیلی پر شهاب نیست و پیش‌بینی‌شده که در هر ساعت ۱۶ شهاب را در این بارش می‌توان مشاهده کرد. به همین‌خاطر باید برای رصد این بارش شهابی حتما از آلودگی نوری و هوای شهرها دور شوید و به جایی بروید که آسمانی پاک و به دور از نورهای مزاحم داشته باشید. از آنجایی که‌ماه پر نوری در آسمان وجود ندارد، رصدگران می‌توانند به رصد این پدیده نجومی بپردازند. ضمن آنکه‌ماه درصورت فلکی ثور (گاو) قرار دارد و درصد بخش درخشان‌ آن حدود ۳۰ درصد است. بعد از نیمه شب بهترین زمان برای رصد این بارش شهابی است ولی رصدگران نمی‌توانند در داخل شهر این بارش شهابی را مشاهده کنند؛ چراکه تعداد شهاب‌های این شهاب‌باران اندک است؛ ضمن آنکه شهاب‌های آن نیز پرنور نیست.
بیشتر اوقات وقتی صحبت از تماشا و رصد بارش شهابی می‌شود، مردم روی پشت بام خانه می‌روند، برای ۱۰ دقیقه آسمان را نگاه می‌کنند و خیلی زود نا‌امید می‌شوند. برای تماشای بارش شهابی باید از شهرها دور شوید. با این حال اگر در شهرهای کوچک که خیلی آلودگی نوری و هوایی ندارند زندگی می‌کنید احتمالا از روی پشت‌بام هم موفق به دیدن آنها می‌شوید.
رصد بارش شهابی بسیار آسان و لذتبخش است. مهم‌ترین مسئله این است که خود را به نقطه مناسب و به دور از نور و آلودگی محیط شهرها برسانید.کافی است به منطقه‌ای امن با آسمانی تاریک بروید، روی یک زیرانداز دراز بکشید و به آسمان نگاه کنید. برای رصد بارش‌های شهابی دوربین دو چشمی مناسب کمک خوبی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید