2
پنج شنبه 27 شهریور 1399
شماره 8040
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
علیرضا سلیمی، نماینده محلات در تذکری شفاهی در جلسه علنی چهارشنبه مجلس ضمن انتقاد از عدم‌ معرفی وزیر پیشنهادی صمت، خطاب به رئیس مجلس، گفت: به دولت و آقای ربیعی تذکر بدهید پیدا کردن وزیر صمت تا این حد کار سختی نیست، آنها خیلی راحت رئیس‌جمهور را انتخاب کردند اما برای انتخاب وزیر صمت گفته‌اند خیلی سخت است، که این رفتار دولت جای تعجب دارد.
احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره اشکال سیاست‌ورزی در ایران به اعتمادآنلاین گفت: در طول ۴۲سالی که از عمر نظام جمهوری‌ اسلامی می‌گذرد با پارادوکس عجیبی مواجه هستیم: از طرفی می‌گوییم انقلاب و جمهوری اسلامی خیلی خدمت کرده است و از طرفی هر دولتی که روی کار آمده‌ دولت قبلی را ناکارآمد و هزینه‌ساز خوانده است.
حقوقی
جلسه عمومی دیوان بین‌المللی دادگستری عصر دیروز به‌وقت ایران از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد. در این جلسه اعتراضات اولیه مطرح‌شده از سوی ایالات متحده آمریکا در پرونده مربوط به ادعای ایران مبنی بر نقض عهدنامه مودت سال1955، روابط اقتصادی و حقوق کنسولی میان ایران و ایالات متحده شنیده شد.

شنبه موعود

هفته آینده مقامات آمریکایی اعلام خواهند کرد که همه تحریم‌های ایران بازگشته است؛ اما براساس اطلاعات همشهری، دبیرکل سازمان ملل به مقامات کشورهای مختلف گفته است این نهاد به اطلاعیه آمریکا وقعی نمی‌نهد/ رئیس‌جمهور: از الان پیروزی ملت ایران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته بعد را تبریک می‌گویم
دیپلماسی
هفته‌ای عجیب پیش‌روی جهان قرار دارد، بعد از ماه‌ها تنش و چالش بر سر فعال‌شدن یا نشدن مکانیسم ماشه، بالاخره قرار است شنبه روز موعود فرابرسد؛ روزی که هم ایران و هم آمریکا اعلام جشن پیروزی کرده‌اند اما سازمان ملل تا مدت‌ها درگیر یک شرایط برزخی خواهد بود.
معرفی وزیر صمت، هفته بعد

معرفی وزیر صمت، هفته بعد

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در واکنش به انتقادها از تأخیر در معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای انتخاب وزیر جدید به این صورت نیست که ۱۰ گزینه ردیف باشد که بلافاصله فرد دیگری را معرفی کنیم و وزارتخانه به این بزرگی و مهمی را همینطوری بدون مطالعه به‌کسی بسپاریم،
ظریف به ترامپ: بیدار شو!
ظریف به ترامپ: بیدار شو!
سناریونویسی رسانه‌ای در آمریکا و بازی پینگ‌پنگی آن با کاخ سفید در امنیتی‌سازی‌ ایران واکنش دستگاه دیپلماسی کشورمان را در خنثی‌سازی این بازی به همراه داشته است.
PDF ایران
کوتاه ایران
روابط عمومی دادگستری استان فارس در پاسخ به شبهات مطرح‌شده در مورد پرونده نوید افکاری، اطلاعیه‌ای صادر کرد.