16
شنبه 12 مرداد 1398
شماره 7726
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مورد عجیب جبال‌زاده

داستان
آقای «جبال‌زاده» ساکن طبقه پنجم غربی آپارتمان شماره43 در یکی از خیابان‌های فرعی مرکز شهر، صبح روزی که قرار بود به‌پاس 30‌سال خدمت در اداره بایگانی از او قدردانی کنند و بازنشسته شود، اتفاق نادر و البته نسبتا عجیبی برایش افتاد.
ویژه
بی‌شک چشم‌انداز هنرهای تجسمی به‌ویژه دنیای سیال و چندوجهی نقاشی در فضای بازاندیشی و بازآفرینی نقش‌ها و نقش‌نمایه‌های اینجا و اکنونی دیگر، خود فرصتی است برای جست‌وجو و خلاقیت هنرمند و لذت هنری مخاطب.
وقتی کسی یا گروهی را به مطالعه تاریخ دعوت می‌کنیم، شاید با این سوال مواجه شویم که این کار چه جذابیتی دارد؟ این پرسش پاسخ‌های فراوانی دارد که برخی از آنها به سرعت به ذهن آدم منتقل می‌شود اما وقتی صحبت از تاریخ ملل و مردمان سرزمین‌های دیگر می‌شود، پاسخ‌ها هم اندکند و هم کمی دور از ذهن.
طرح روز
نیویورک: نتایج بررسی محققان دانشگاه آیووای آمریکا نشان می‌دهد شهروندان این کشور نسبت به دهه پیش ساعات بیشتری را بی‌تحرک هستند.
ریاض: زنان عربستان سعودی برای نخستین‌بار اجازه یافتند که بدون نیاز به یک قیم مرد، گذرنامه بگیرند و به خارج از این کشور سفر کنند.

عکس روز

عکس روز
آمارگیری ماهی‌ها با شوک‌الکتریکی

آمارگیری ماهی‌ها با شوک‌الکتریکی

کنتاکی: اداره ماهیگیری و منابع حیات وحش ایالت کنتاکی در آمریکا برای شمارش، کنترل جمعیت و صید ماهی‌های کپور آسیایی از قایق‌های ویژه «شوک الکتریکی» استفاده می‌کند.
800کیلومتر راهپیمایی برعکس
800کیلومتر راهپیمایی برعکس
جاکارتا: مرد اندونزیایی برای مطرح‌کردن چالش نجات محیط‌زیست، در مسیری 800کیلومتری، به‌صورت برعکس و به پشت راه می‌رود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یوزف وینکلر، نویسنده معاصر اتریشی را شاید بتوان توماس برنهارتی دیگر نامید.
نشست هفتگی شهر کتاب، سه‌شنبه پانزدهم مرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «ریشه‌های الهیاتی مدرنیته» اختصاص دارد که با حضور احمدعلی حیدری، میثم سفیدخوش و زانیار ابراهیمی برگزار می‌شود.
جنازه را که زمین گذاشتند بارانی نقره‌ای از جیب اهالی محل تا ملافه سفید روی دکتر باریدن گرفت.