11
سه شنبه 28 آبان 1398
شماره 7809
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سوت‌زنی برای نمایندگان هزینه دارد

کافه مجلس
امیرخجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خانه ملت، گفت: افشاگری و سوت‌زنی برای ما نمایندگان هزینه‌زاست چه برسد به یک فرد عادی؛ بر این اساس لازم است تا حمایت از سوت‌زنی و حق‌الکشف در مجلس تبدیل به قانون شود.
ویژه
​​​​​​​سیدقاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت  درخصوص انتشار خبری مبنی بر استعفای وی از سِمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: پس از اعلام خبر افزایش قیمت بنزین، به عملکرد دولت در این زمینه اعتراض داشتم و به‌دنبال کاهش قیمت بودیم.
​​​​​​​ محسن کوهکن، نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به اظهارات نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد در مجلس گفت: انتساب صفت دیکتاتور به رئیس مجلس نسبت ناروایی است که با هیچ‌یک از اصول تقنین در قانون اساسی انطباق نداشته و در مقام تصمیم‌گیری جمعی امکان تحقق ندارد.
​​​​​​​محمود حجتی، وزیر کشاورزی در جلسه علنی دیروز مجلس در پاسخ به سؤال ولی ملکی، نماینده مشگین‌شهر درباره واگذاری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به افراد غیرمتخصص و در نهایت ورشکستگی این بنگاه‌ها گفت:‌ صحبت‌هایی که می‌خواهم مطرح کنم دال بر این نیست که مدیریت دولتی در بنگاه‌های اقتصادی موفق است.
خبرگان
​​​​​​​ستاد انتخابات کشور اعلام کرده انتخابات نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم روز جمعه مورخ 2ا سفند همزمان با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
​​​​​​​در ادامه سوءاستفاده عناصر آشوبگر از اعتراضات مردمی، کتابخانه تفکر شهرستان شهریار استان تهران به دست آشوبگران به آتش کشیده شد و حدود ۱۳هزار جلد کتاب  سوخت.
سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ابراز حمایت و همراهی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با عده‌ای آشوبگر در برخی شهرهای ایران، ضمن تقبیح و محکومیت اینگونه حمایت‌ها و اظهارات مداخله‌جویانه گفت: مردم عزتمند ایران به‌خوبی می‌دانند که اینگونه اظهارنظرهای ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچ‌گونه همدردی صادقانه و دلسوزانه‌ای نیست و اقدامات عده‌ای هرج و مرج‌طلب و تخریبگرِ مورد حمایت امثال ایشان به هیچ‌ وجه سنخیتی با روش و منش قاطبه مردم فهیم و بصیر ایران ندارد.

نارضایتی نمایندگان از مجلس

بهرام پارسایی، نماینده شیراز: مجلس در کجای کار امور کشور است؟
مجلس
استمرار اعتراضات مردمی به گرانی بنزین، نشست دیروز بهارستان را هم تحت‌‌الشعاع قرار داده بود، تماس‌های مکرر مردم معترض با نمایندگانشان در بهارستان از یک سو، عدم‌توانایی مجلس در شرح ماجرا به مردم حوزه انتخابیه از سوی دیگر و بی‌خبری مجلس از شرایط پیش‌آمده از طرف دیگر رمق چندانی برای نمایندگان نگذاشته بود.
گفت‌وگوی مکرون و ترامپ درباره ایران

گفت‌وگوی مکرون و ترامپ درباره ایران

​​​​​​​به فاصله یک هفته از گفت‌وگوی پیشین، روسای جمهوری آمریکا و فرانسه بار دیگر در یک تماس تلفنی درباره موضوع‌های مختلف ازجمله موضوع ایران با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
لاریجانی: هدف آمریکا بهم‌ریختن امنیت ایران است
لاریجانی: هدف آمریکا بهم‌ریختن امنیت ایران است
​​​​​​​رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از بیانات اخیر مقام معظم رهبری، گفت: هدف آمریکا چیزی جز به هم‌ریختن امنیت کشور نیست.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
​​​​​​​عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه یکی از طرح‌های مناسب در زمینه مسئله افزایش قیمت بنزین اختصاص سهمیه مشخص به هر ایرانی بود، بر لزوم شفاف‌سازی‌ در افکار عمومی پیش از اجرای هر طرحی، تصریح کرد و گفت: بهتر آن بود که دولت اعلام می‌کرد در این زمینه تصمیماتی وجود دارد اما اجرای آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.
​​​​​​​لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به آمادگی بسیجیان انقلابی، خطاب به اغتشاشگران، گفت: ما انقلاب، دیانت و اسلامیت خود را حفظ خواهیم کرد.
​​​​​​​حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره اظهارات مرتضی آقاتهرانی مبنی بر مخالفت با پدرخواندگی در شورای وحدت اصولگرایان گفت: با توجه به اینکه جامعه روحانیت مبارز بحث نظارت و داوری مناسبات شورای وحدت اصولگرایان را بر عهده گرفته است، طبیعتاً جایی برای نگرانی و تشکیک وجود ندارد.