• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15547
+
-

دستیار گوگل برایتان قرار می‌گذارد

گوگل در جریان کنفرانس سالانه خود مکالمه تلفنی دستیار هوشمند خود را برای انجام کارهای روزمره نمایش داد که کسی نمی‌توانست تفاوت آن را با یک انسان تشخیص دهد

هوش مصنوعی
دستیار گوگل برایتان قرار می‌گذارد

کسانی که فیلم The Her را دیده‌اند شاید در خیلی از مواقع دلشان لرزیده و گاهی هم از آینده فناوری ترسیده‌اند. گوگل سه‌شنبه شب در جریان کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان I/O 2018 نشان داد بخش مهمی از این فیلم در زمان کنونی در حال رخ دادن است.

در فیلم‌های علمی‌ - تخیلی بارها دیده‌اید که یک دستیار هوشمند به جای شخصیت اصلی فیلم به آدم‌های واقعی زنگ می‌زند و برای او قرار می‌گذارد یا کاری را به‌جای او انجام می‌دهد. دستیار هوشمند گوگل با استفاده از هوش‌مصنوعی حالا همین کار را انجام می‌دهد.  

به گزارش ورج، در جریان این کنفرانس، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل برای نشان دادن این قابلیت دستیار هوشمند گوگل نمونه‌ای از یک مکالمه ضبط شده واقعی با یک آرایشگاه و گرفتن وقت برای یک خانم را پخش کرد؛ مکالمه‌ای که حاضران را در کنفرانس I/O به وجد آورد. این فناوری که گوگل سال‌هاست در حال کار و تحقیق روی آن است فعلا با نام گوگل دوپلکس شناخته می‌شود. در واقع دستیار هوشمند گوگل با استفاده از هوش مصنوعی دقیقا مانند یک آدم معمولی وارد مکالمه با انسان‌ها می‌شود.

دلیل شگفتی حاضران در کنفرانس گوگل هم مشخص بود؛ دستیار هوشمند به نحو غیرقابل باوری طبیعی صحبت می‌کرد و به پرسش‌های مسئول آرایشگاه پاسخ می‌گفت. نکته مهم این بود که با استفاده از هوش مصنوعی این دستیار به خوبی از پس پیچیدگی‌های یک مکالمه ازجمله مواجهه با سؤالات غیرمترقبه برمی‌آمد و حتی از مکث‌های انسانی برای صحبت مثل «همممممم» هم برای طبیعی نشان دادن مکالمه بهره می‌برد. در واقع تا انتهای مکالمه و تعیین وقت برای یک مشتری خانم، مسئول آرایشگاه متوجه نمی‌شود مشغول مکالمه با یک ماشین و نه یک انسان واقعی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید