• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 آذر 1399
کد مطلب : 118011
+
-

آبگرفتگی جاده‌ها و معابر بوشهر

پیگیری
آبگرفتگی جاده‌ها و معابر بوشهر

سیده زهرا عباسی- خبرنگار

فعالیت سامانه بارشی جدید از روزهای پایانی هفته گذشته در اغلب مناطق کشور آغاز شد و از شنبه‌شب شدت بیشتری گرفت. سازمان هواشناسی در روزهای گذشته برای بوشهر، فارس و کرمان هشدار صادر و پیش‌بینی کرده بود در این استان‌ها شاهد طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی گسترده معابر، خسارت به محصولات و زمین‌های کشاورزی و تجهیزات گلخانه‌ای، لغزندگی و لغو یا تأخیر در پروازها باشیم. همانطور که پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد این استان‌ها شاهد بارندگی شدید و آبگرفتگی بودند، اما در بوشهر با سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه، شاهد مسدود شدن بسیاری از جاده‌ها و معابر بودیم. ‌طوری که راه ارتباطی این استان و خوزستان یعنی مسیر دیلم به بهبهان به‌طور کامل مسدود شد.
مدیرکل مدیریت بحران بوشهر با بیان اینکه بارندگی‌ها از شنبه‌شب شدت زیادی داشته است به همشهری می‌گوید: «این بارندگی بیشتر مناطق شمالی یعنی گناوه و دیلم را دربرگرفت و موجب آبگرفتگی شدید معابر در این دو شهرستان و همچنین برازجان و دشتستان شد.» جهانگیر دهقانی با اشاره به مسدود شدن محورهای برازجان-گناوه، دیلم- بهبهان، مسیر ساحلی بوشهر-گناوه و تعدادی از محورهای روستایی توضیح می‌دهد: «بسته شدن برخی محورهای روستایی و قطع  چند ساعته برق در گناوه به‌دلیل سقوط چند تیر برق از دیگر مشکلاتی بود که بر اثر بارندگی پیش آمد.»
به گفته وی، بارندگی‌ به همراه وزش باد شدید و رعد و برق تا ظهر امروز (دوشنبه) ادامه دارد و بازگشایی محورهای اصلی شهرستان به‌شدت بارندگی و استمرار آن بستگی دارد. دهقانی همچنین از آبگرفتگی تعدادی از خانه‌ها در شمال استان هم خبر می‌دهد و تأکید می‌کند که نیروهای امداد و نجات از شنبه‌شب در حال امدادرسانی به شهروندان هستند، اما برآورد کامل خسارت از سوی بنیاد مسکن بعد از پایان بارندگی انجام خواهد شد. فرماندار گناوه هم که بیشترین خسارت و آبگرفتگی را در بارندگی اخیر شاهد بوده است از مردم می‌خواهد با توجه به شرایط تا پایان بارندگی و آبگرفتگی از منازل خود خارج نشوند. غلامرضا مهرجو با بین اینکه بارندگی بیشترین خسارت را به روستاهای بخش مرکزی این شهرستان وارد کرده است، می‌گوید: «بارندگی‌ها فعلا ادامه دارد و با توجه به اینکه احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود برخی از مسیرهای روستایی که هم‌اکنون باز هستند، مسدود شوند.» او می‌گوید: اکیپ‌های امدادی در شهرستان فعال هستند و ضمن امدادرسانی به بررسی و ارزیابی خسارت‌ها هم می‌پردازند. مجموع بارش یک ساعته در این بندر که با توفان تندری با سرعت ۸۹ کیلومتر همراه بود ۶۵ میلی‌متر برآورد شده‌است و اداره هواشناسی بوشهر پیش‌بینی می‌کند فعالیت سامانه‌ بارشی تا نیمه‌های امروز (دوشنبه) ادامه داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید