• یکشنبه 8 اسفند 1400
  • الأحَد 25 رجب 1443
  • 2022 Feb 27

فرار مالیاتی با کارت به کارت

گزارش میدانی همشهری حاکی است با نهایی شدن قانون دریافت مالیات از تراکنش‌ دستگاه‌های کارتخوان، برخی واحدهای صنفی مشتریان را به انتقال وجه خرید از طریق کارت به کارت مجبور می‌کنند
مناقشه سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف برای دریافت مالیات از تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان فروشگاه‌ها بالا گرفته، همزمان برخی واحدهای صنفی برای فرار از پرداخت این نوع مالیات انتقال وجه از طریق کارت به کارت را جایگزین انجام تراکنش با دستگاه‌های پوز کرده‌اند.

واکسن ایرانی کرونا؛ یک قدم تا تأیید جهانی

«کووایران برکت» نخستین واکسن ایرانی کرونا، تأییدیه‌های اولیه کارآزمایی‌های بالینی را از سوی سازمان بهداشت جهانی WHO به‌دست آورده و در فرایند دریافت مجوز مصرف اضطراری EUL قرار گرفته

توجه به کودکان؛‌ ضامن سلامتی جامعه

از اواخر دی‌ماه گذشته، کودکان به‌عنوان قربانیان جدی موج جدید کرونا شناخته شدند. موج ششم کووید-19، با سویه اومیکرون کشور را در‌بر‌گرفت و با توان و سرعت شیوع چندبرابری، تقریبا تمام شهرهای کشور را به رنگ قرمز درآورد.

کسب جایزه جلال را مدیون خانواده حاج جلالم

گفت‌وگو با لیلا نظری‌گیلانده، نویسنده ادبیات دفاع‌مقدس و برگزیده جایزه جلال آل‌احمد با کتاب «حاج جلال»
لیلا نظری‌گیلانده از نویسندگان ادبیات دفاع‌مقدس در بخش تاریخ شفاهی است که امسال کتاب جدید او با عنوان«حاج جلال» برگزیده بخش ویژه چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد شده است.

ماشین تحریم در بن‌بست

آمارها نشان می‌دهد اقتصاد روسیه چنان در اقتصاد دنیا درهم تنیده است که دست غرب برای اعمال تحریم‌های همه‌جانبه علیه این کشور، حداقل در کوتاه‌مدت بسته است. افزایش محدودیت‌ها بر اقتصاد روسیه به بروز بحران‌های متعددی در حوزه‌های مختلف ازجمله انرژی، بازار مواد غذایی، خدمات مالی و حتی بازار ریز‌تراشه‌ها و رشد تورم در جهان منجر می‌شود که این موضوع را روسیه نیز به خوبی می‌داند.

بلیت های نجومی درتئاتر

اگر قرارداد تیپ با تغییر مدیریت‌ها به فراموشی سپرده نمی‌شد، در این سال‌ها می‌توانست با سروسامان گرفتن و برطرف کردن ایراداتش یک ضابطه‌ای را در تئاتر ایجاد کند؛
تفاهمنامه ساخت 10هزار واحد مسکونی در فاز اول بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن امضا شد

آغاز نهضت ساخت 180هزار مسکن در تهران

رویکرد اخیر دولت برای رسیدگی به موضوع کمبود مسکن و تصمیم برای ساخت مسکن انبوه باعث شده که هریک از ارگان‌های مؤثر در تأمین مسکن به ایفای نقش خود در این نهضت سراسری بپردازند.

کدام کشورهای اروپایی به گاز روسیه وابسته هستند؟

بحران اوکراین بر مذاکرات وین تأثیر منفی ندارد

دست پنهان ناتو در بحران اوکراین

گریز دانشجویی از جنگ اوکراین