33
یکشنبه 8 اسفند 1400
شماره 8449
حامی شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

30نوع حادثه در کمین تهران

گفت‌وگو با مدیر عامل انجمن خانه نجات ایران درباره وضعیت ایمنی در شهر
در میان مشکلاتی که روزافزون بر سرمان آوار می‌شوند شنیدن این خبر که تهران 33هزار ساختمان ناایمن دارد که 3هزار ساختمان پرخطر محسوب می‌شوند، سلامت روانی شهروندان را به‌شدت تهدید می‌کند.
ویژه
سازمان آتش‌نشانی تهران در قالب طرح پلاک ایمن بر آن است که شهروندان را برای داشتن ساختمانی ایمن‌تر آموزش دهد و همچنین به آنها بیاموزد در مواجهه با خطر حریق چه اقداماتی انجام دهند.
سکونت در خانه و محل امن از نیازهای اساسی انسان است. از همان ابتدا، انسان اولیه به‌دنبال امنیت بود و برای حفظ خود از خطر حیوانات وحشی و بلایای طبیعی به غار پناه برد و برای خود سرپناه ساخت.
کلانشهر تهران از نظر شاخص‌های ایمنی رتبه خوبی ندارد و خطر زلزله، فرونشست زمین، آتش‌سوزی، تصادفات و... بیخ گوش پایتخت نشسته و شهروندان را تهدید می‌کند.
گزارش
دوازدهمین روز از فروردین سال 99، با خانواده برای سیزده بدر برنامه‌ریزی می‌کردیم، چندین بار به تراس رفتم و برگشتم و وسایل پیک‌نیک فردا را کنار هم می‌چیدم، صدای خانم‌ام را می‌شنیدم که می‌گفت: آقا وسایل رو ببر بزار تو ماشین، ناگهان قرمزی شعله و دود زیاد در ساختمان روبه‌رویی نظرم را به‌خودش جلب کرد...

آتش‌نشان‌ها قبل از حادثه می‌آیند

کارشناسان ایمنی به درخواست شهروندان، ساختمان‌ها را بازدید می‌کنند
پلاک ایمن
طرح «پلاک ایمن» سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، طرح تکریم شهروندانی است که به ایمنی محل کار وزندگی خود اهمیت بیشتری قائل هستند.
پلاک ایمن؛ طرحی برای زندگی بهتر در منازل ایمن‌تر

پلاک ایمن؛ طرحی برای زندگی بهتر در منازل ایمن‌تر

گفت‌وگو با مهدی محبوبی، معاون اطلاعات مکانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران
وقوع سالانه هزاران آتش‌سوزی در سطح شهر که مربوط به منازل مسکونی، تجاری و صنعتی است، سازمان آتش‌نشانی را به فکر تدوین و اجرای طرحی کاربردی و پیشگیرانه با هدف جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در املاک مختلف شهر تهران انداخت.
تهران ایمن؛ آرزو یی که با فرهنگ ایمنی محقق می‌شود
تهران ایمن؛ آرزو یی که با فرهنگ ایمنی محقق می‌شود
رسول هلال، معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش‌نشانی تهران: 3هزار و 150مربی آموزش عمومی سازمان آتش‌نشانی در سطح شهر مشغول آموزش شهروندان هستند تا فرهنگ ایمنی در جامعه درونی شود
پژوهش‌ها و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که آگاهی مردم نسبت به رفتار ایمنی در وقت حریق یا انجام اقدامات پیشگیرانه ایمنی در همین رابطه، بسیار اندک است.
PDF حامی شهر
کوتاه حامی شهر
طرح پلاک ایمن از جمله طرح های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران است که به جهت افزایش ایمنی شهر طراحی و اجرا شده است و نکته حائز اهمیت در این طرح ، اجرای رایگان آن توسط آتش نشانی است.