• دو شنبه 6 اردیبهشت 1400
  • الإثْنَيْن 14 رمضان 1442
  • 2021 Apr 26

خشکسالی دامن‌کشت بهاره را گرفت

کشاورزان اصفهان بعد از یک‌سال بی‌آبی اکنون در فصل کشت خواستار ‌‌توزیع عادلانه آب حوضه زاینده‌رود هستند
ذخیره سد زاینده‌رود نسبت به متوسط بلندمدت ۷۰درصد کاهش یافته و در این شرایط مدیریت بحران اصفهان زنگ خطر تامین آب آشامیدنی را در این استان به صدا درآورده است؛‌ در این شرایط کشاورزان حوضه زاینده‌رود که در فصل قبلی هم نتوانستند کشت داشته باشند، نگرانی‌هایی برای فصل جاری دارند.

معجزه بسکتبال در 3صدم ثانیه

ساعت‌ها گذشته اما هنوز هیجان داریم، بارها ویدئوی آن چند لحظه، چند صدم‌ثانیه آخر را پِلی کرده‌ایم تا دوباره ببینیم، برای خیلی از ما فرقی نمی‌کرد مهرام با همان نتیجه 96-93 از زمین بیرون می‌رفت و دوشنبه یا سه‌شنبه این هفته تکلیف قهرمان در بازی پنجم مشخص می‌شد اما انگار پرتاب پری پتی در آن ثانیه‌های آخر، امید را طور دیگری برایمان معنا کرده است.

آشفتگی در اطلاع‌رسانی

همه‌گیری کووید-19 نظام درمان و در ابعاد وسیع‌تر نظام مدیریت کشور ما را – همچون بسیاری از کشورهای دیگر- به چالش کشید.

راهبرد ملی مقابله با خشکسالی

ایران سال‌هاست درگیر تنش و چالش بحران خشکسالی است و گریزی هم از این واقعیت نیست که کشور در اقلیم خشک و نیمه‌خشک قرار دارد و به همین دلیل برای مدیریت اثرات این بحران و کاهش تنش‌ها ضرورت ایجاب می‌کند که ما یک راهبرد ملی و فراگیر برای این مسئله داشته باشیم.

هند کرونا زده گرفتار تحریم و فیلترینگ

دولت هند در بحبوحه بحران کرونا در این کشور به‌صورت رسمی از شرکت توییتر درخواست کرده تا ده‌ها توییت، ازجمله نظرات برخی نمایندگان پارلمان‌های محلی را که از طرح و برنامه دولت با ویروس کرونا به‌دلیل رکوردزنی جهانی این کشور انتقاد کرده‌اند، سانسور کند.

فاز نهایی تست انسانی واکسن ایرانی کرونا

فازسوم و نهایی مطالعات بالینی واکسن «کوو ایران برکت»، صبح دیروز با تزریق واکسن به مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و علی‌اکبر امیرزرگر، استاد ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی‌تهران آغاز شد.

اهرم بانکی دولت برای نجات بورس

در شرایطی که اختلاف نظر بر سر تزریق منابع مالی دولتی به بورس برای نجات شاخص‌ها، به‌دلیل مخالفت‌های بانک مرکزی، بالا گرفته؛ دیروز حسن روحانی، رئیس‌جمهوری از سیاست جدید دولت برای حمایت از بورس رونمایی کرد.

حاشیه ‌های ثبت نام واکسیناسیون سالمندان