05
دو شنبه 6 اردیبهشت 1400
شماره 8205
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تزریق شفافیت به معاملات مسکن از کانال بورس

معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است 2طرح فروش املاک شخصی در بورس‌کالا و فروش مسکن متری می‌تواند با بالا بردن شفافیت و قدرت رقابت، به نظام‌مند شدن بازار مسکن کمک کند
بورس کالا
چند ماهی از انتقال بخشی از معاملات املاک حقوقی و وابسته به نهادهای دولتی به بورس‌کالا می‌گذرد و حالا محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با سودمند دانستن این اتفاق، به ورود املاک اشخاص حقیقی به این سازوکار نیز چراغ سبز نشان می‌دهد و آن را در کنار طرح فروش مسکن متری، ازجمله عوامل زمینه‌ساز برای کشف واقعی قیمت و نظام‌مند شدن بازار مسکن عنوان می‌کند.
بازار
تداوم مشکلات در تامین نهاده‌های تولید، افت جوجه‌ریزی و کمبود و رشد قاچاق جوجه یک‌روزه، 3نشانه نگران‌کننده‌ای است که موجب شده تولید‌کنندگان نسبت به‌احتمال وقوع موج تازه گرانی مرغ در چند هفته آینده هشدار دهند.

اهرم بانکی دولت برای نجات بورس

رئیس‌جمهوری از راهبرد جدیدش برای بازگشت تعادل به بورس رونمایی کرد
بورس
در شرایطی که اختلاف نظر بر سر تزریق منابع مالی دولتی به بورس برای نجات شاخص‌ها، به‌دلیل مخالفت‌های بانک مرکزی، بالا گرفته؛ دیروز حسن روحانی، رئیس‌جمهوری از سیاست جدید دولت برای حمایت از بورس رونمایی کرد.
اعلام قیمت جدید ترشی و شور در میادین

اعلام قیمت جدید ترشی و شور در میادین

قیمت جدید انواع ترشی و شور در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام شد.
نیم‌لیتر روغن زیتون؛ 100هزار تومان
نیم‌لیتر روغن زیتون؛ 100هزار تومان
مصرف روغن زیتون در کشور ما با وجود فرهنگ‌سازی برای مصرف آن هنوز بسیار کمتر از روغن‌های دیگر است که بخشی از این مشکل به قیمت بالای این نوع روغن برمی‌گردد.