• یکشنبه 25 فروردین 1398
  • الأحَد 8 شعبان 1440
  • 2019 Apr 14

میزبانی شتاب زده کتاب

عصر جمعه، ایستگاه مترو شهید بهشتی، ورودی مصلای بزرگ تهران.

تا عادی‌شدن شرایط کنار خوزستان می‌مانیم

«یک سیل‌بند‌ کافی نیست. باید یک سیل‌بند دیگر هم پشت آنها بسازیم. اگر باران باز هم شروع شود، آب خانه‌ها را هم از بین می‌برد.»

بحران و پوشش صحیح رسانه‌ای

پوشش دقیق و صحیح مدیریت بحران‌هایی همچون سیل اخیر می‌تواند از چند زاویه مورد نقد و بررسی قرار گیرد که نخستین نکته مدیریت بحران است و دیگری مدیریت رسانه‌ای.

راهکار ساده حفاظت در مقابل سیل

به برکت بارندگی‌های اخیر، بسیاری از گیاهان خودرو در پارک‌ها، رفیوژهای اتوبان‌ها، فضاهای خالی مناطق مسکونی و خرابه‌ها رویش کرده‌اند.

سیل و درس‌های آن

بحران سیل در ایران و بارش‌های شدید باران و برف در 19 استان کشور باعث بر جای گذاشتن خسارت‌های میلیاردی بر جاده‌ها، راه‌های مواصلاتی، بناها و زمین‌های کشاورزی شد.

بسته رونق مسکن به دولت می‌رود

معادله‌های بازار مسکن به‌هم ‌ریخته و باوجود جهش قیمت‌ها، سازندگان می‌گویند که همچنان تناسبی میان هزینه تولید و قیمت تمام‌شده مسکن وجود ندارد.

5 گام برای آمادگی در برابرسیلاب

متن زیر برگرفته از گزارشی به همین نام است Flooding and Historic Building که در سال‌های 2010و 2015میلادی در بریتانیا توسط مؤسسه میراث انگلستان به چاپ رسیده است.

برندگان و بازندگان نرخ سود بانکی و تورم

«در شرایط حاضر افزایش نرخ سود بانکی کارکردی ندارد، مگر افزایش هزینه‌های تولید و فشار بیشتر بر ترازنامه‌ بانک‌ها»؛ این موضع رسمی رئیس‌کل بانک مرکزی است.