• یکشنبه 18 آذر 1397
  • الأحَد 30 ربیع الاول 1440
  • 2018 Dec 09

بازار‌خودرو؛ گروگان خودروسازان

خودروسازان با هدف تسلیم دولت دربرابر خواسته افزایش قیمت، به عرضه قطره‌چکانی در بازار خودروهای صفر کیلومتر روی آورده‌اند
هدف، تسلیم دولت در برابر خواسته خودروسازان است.

مهمان‌های آینده خیابان‌های تهران

مردی شبیه کارتن‌خواب‌ها بر نیمکتی دراز کشیده است. پایه‌های نردبانی، اریب در کره‌ای فرورفته و یک صندلی چوبی از آن آویزان است.

وقتی اعتراض‌ها به فضای مجازی می‌رود

درباره روز دانشجو، برخی گفتند که اعتراضات «کف خیابانی» دانشجویان تغییر وضع داده و وارد فضای مجازی شده است.

ریسک بالای خرید و فروش خودرو

بازار خودرو مدت‌هاست که حال و روز خوشی ندارد. اصرار بر مدیریت دولتی صنعت خودرو در تمامی سال‌های گذشته علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین جانی و مالی به مصرف‌کنندگان و اقتصاد ملی، نهایتا در تندباد حوادث سیاسی هم چندان سربلند نبود.

جایزه جلال آل‌احمد به «رهش» رسید

آیین پایانی یازدهمین جایزه جلال آل‌احمد شامگاه شنبه 17آذر در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار و برگزیدگان بخش‌های مختلف جایزه معرفی شدند.

چالش گفت‌وگو در دانشگاه

16آذرماه و بزرگداشت روز دانشجو فرصتی است برای حساب و کتاب خروجی جنبش‌های دانشجویی و پویایی دانشگاه و دانشجویان. از خروجی مناظره‌ها و میزگردها و کرسی‌های آزاد‌اندیشی که پیش و پس از روز دانشجو برگزار می‌شود، می‌توان فهمید که شعار پویایی دانشگاه و زنده بودن جنبش‌های دانشجویی مورد وثوق جریان‌های سیاسی داخل کشور است و همه صاحب‌نظران داخلی به کلیت و ضرورت توجه به آن رأی موافق دارند.
آمار و ارقام نام‌ها در ثبت‌احوال چه نکته‌هایی را نشان می‌دهد؟

نام مرا به خاطرت بسپار

هر کس و هر چیزی باید اسمی داشته باشد، مگر نداشته باشد، چه می‌شود؟ برای صدا‌کردن، جدا‌کردن و منحصربه‌فرد‌کردن یک چیز و یک فرد دچار مشکل خواهیم شد. فکر کن که بروی به خیابان و بخواهی کسی را صدا کنی.