05
پنج شنبه 4 اسفند 1401
شماره 8721
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ما بی‌شماریم و بین‌المللی

یادداشت
دنیا و جهان هستی و مدارِ برقرار زیست انسان، آنگاه که رسید به میلاد اسوه‌ جهان، سوی دیگری پیدا کرد که پیش از آن، هرگاه عرصه بر بشر تنگ می‌شد می‌گفت: معجزه! و باز، معجزه و باز، معجزه...
ویژه
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیاری از آرشیو ارتش از طبقه‌بندی خارج شده ‌و این یعنی سینماگران می‌توانند از آنها استفاده کنند.
سینمای جهان
استیون اسپیلبرگ پس از دریافت جایزه افتخاری هفتاد‌و‌سومین جشنواره برلین از آینده‌ کاری خود، داستان خانوادگی «فابلمن‌ها» و آموختن از فیلمسازان جوان گفت.

بهارتئاتر‌ در اسفند

نمایش‌های طنز حرف اول را در گیشه می‌زنند
گزارش
با پایان جشنواره تئاتر فجر، رونق سالن‌های نمایشی بیشتر از پیش شده است. تماشاخانه‌های خصوصی باز هم توانستند با اجراهای متعدد، به سالن‌ها رونق بدهند، اما با توجه به این اجراهای زیاد، گیشه همچنان رونق قبل را ندارد و شاید بتوان یکی از عواملش را گرانی بلیت‌ها عنوان کرد.
معادله پیچیده اسکار

معادله پیچیده اسکار

«در جبهه غرب خبری نیست» و «همه‌‌چیز همه جا به یکباره» همچنان بخت اول جوایز اصلی
جوایز قابل پیش‌بینی؛ این داستان مراسم اسکار در سال‌های اخیر بوده و به‌ندرت پیش آمده که در رشته‌های اصلی و مهم شاهد اتفاق غافلگیرکننده‌ای باشیم.
تأیید صلاحیت ۸۶کارگردان فیلم‌اولی
بعد از برگزاری نشست‌های متعدد و بررسی کارنامه فعالیت‌های هنری، سوابق حرفه‌ای، انجام مصاحبه‌های تخصصی و شرایط فیلم‌اولی‌ها، صلاحیت ۸۶‌نفر از کارگردانان متقاضی از سوی «شورای تأیید صلاحیت فیلم‌اولی‌ها» به تأیید رسید.