• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 4 اسفند 1401
کد مطلب : 186361
+
-

آرشیو ارتش در اختیار سینماگران

سینما
آرشیو ارتش در اختیار سینماگران

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیاری از آرشیو ارتش از طبقه‌بندی خارج شده ‌و این یعنی سینماگران می‌توانند از آنها استفاده کنند.
امیرسرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در گفت‌وگو با ایرنا و در پاسخ به این پرسش که رابطه ارتش و سینما در ایران در طول سال‌های گذشته چگونه بوده است، بیان کرد: این رابطه بسیار کم بوده و به نسبت آن چیزی که می‌شد در حوزه سینما از ارتش استفاده شود و ارتش می‌توانست از سینما بهره ببرد، بسیار کم‌کاری شده است.
وی افزود: امیدواریم از این به بعد بتوانیم به کمک دوستان بخش معاونت سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دوستان خودمان در ارتش این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.
فرمانده کل‌ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ارتش به‌دلیل تحفظی که دارد کمتر در این حوزه‌ها وارد شده است؛ شاید فکر می‌شده که ارتش وظیفه دارد که به ماموریت خودش بپردازد و سینماگران هم باید به ماموریت خودشان بپردازند و احتمالا این فکر بوده که این فاصله را ایجاد کرده است. موسوی تأکید کرد: اما امید داریم به جهت نزدیکی بین سینما و ارتش که در سال‌های اخیر رخ داده است، بتوانیم از این به بعد کارهای بیشتری را انجام دهیم. هم ارتش از هنر تأثیرگذار سینما بهره گیرد، هم مردم از این هم‌افزایی ارتش و سینما استفاده کنند و هم سینماگران بتوانند با استفاده از تنوع و تکثر بسیار زیاد سوژه‌های ناب و دست‌نخورده که در ارتش وجود دارد، برای کارهای خوبشان استفاده کنند. ‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید