07
پنج شنبه 4 اسفند 1401
شماره 8721
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هشدار درباره کودتای قضایی نتانیاهو

دریچه
«جلوی کودتای نتانیاهو را بگیرید!» این خلاصه نامه سرگشاده 460نفر از افسران و کارکنان سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم‌صهیونیستی-شاباک-در مخالفت با تغییرات در ساختار قضایی این رژیم است.
ویژه
آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان: اتحادیه اروپا به‌خاطر نقض حقوق بشر توسط طالبان به‌دنبال وضع تحریم علیه آنان است.
جهان‌نما
سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا، در بحبوحه سیل گسترده‌ای از انتقادها به‌دلیل اظهاراتش علیه ولودیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، حکم تبرئه از یکی از جنجالی‌ترین اتهاماتش را دریافت کرده است؛ امری که برخی ناظران را واداشته تا به راز 3دهه ماندگاری این سیاستمدار جنجالی در عرصه سیاست بپردازند.

سایه جنگ سرد بر رقابت‌های هسته‌ای

تعلیق معاهده کنترل و کاهش تسلیحات هسته‌ای «استارت جدید» از سوی روسیه، نگرانی‌ها از تشدید رقابت‌های هسته‌ای جهانی را افزایش داده است
گزارش 1
در همین روزها که بسیاری با بهت و ناباوری یک‌ساله شدن جنگ در اوکراین را نظاره گر هستند، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه 1200کیلومتر دورتر از جبهه نبرد، در سخنرانی خود در جلسه پارلمان در مسکو، تعلیق مشارکت روسیه در پیمان کنترل تسلیحات هسته‌ای موسوم به «استارت جدید» New Start را اعلام کرد.

زندان؛ سرنوشت منتقدان بن‌سلمان

فشارها علیه مخالفان حکومت سعودی افزایش یافته است
دادگاه‌ها در عربستان‌سعودی برای شهروندانی که به هر شکلی از دولت انتقاد می‌کنند مجازات‌های سختگیرانه‌تری درنظر می‌گیرند؛ به‌طوری که مجازات یک پست توییتری می‌تواند از 15 تا 45سال زندان باشد.
شهادت 10فلسطینی در نابلس
در حمله دیروز نیروهای پلیس ویژه رژیم صهیونیستی به شهر نابلس در شمال کرانه باختری، دست‌کم 10فلسطینی شهید و بیش از 100نفر دیگر زخمی شدند.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
پس از گذشت چند ‌ماه از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان تقابل خود را با جو بایدن رئیس‌جمهور دمکرات، آغاز و در نخستین قدم تحقیقات درباره خروج شتابزده آمریکا از افغانستان و آشفتگی‌های پس از آن را به‌طور رسمی شروع کرده‌اند.