21
پنج شنبه 7 بهمن 1400
شماره 8424
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
درحالی‌که تا پیش از این، گمانه‌زنی‌ها از شانس نامزدی 2فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی و «متری شش‌ونیم» ساخته سعید روستایی در رشته بهترین فیلم خارجی جایزه سزار فرانسه حکایت داشت، آکادمی فنون و هنرهای سینمایی فرانسه گزارش داده است که فیلم «متری شش‌ونیم» در نهایت به‌عنوان نامزد سینمای ایران برای حضور در رشته بهترین فیلم خارجی چهل‌وششمین دوره جوایز سزار، که به اسکار فرانسه نیز معروف است، انتخاب شده است.
جیک جیلنگهال قرار است در فیلم ترسناک با موضوع سرقت «ببر و فرار کن» به تهیه‌کنندگی بریان اولیور و برادلی فیشر از کمپانی «نیوریپالیک پیکچرز» بازی کند.
تئاتر
شمارش معکوس برای برگزاری چهلمین جشنواره تئاتر فجر در حالی آغاز شده که سالن‌های نمایشی همچنان اجراهای خود را دارند و هر شب بیش از 80نمایش روی صحنه می‌رود. در این میان برخی از سالن‌ها هم در هفته دوم بهمن میزبان اجراهای جدید می‌شوند.

«مرد بازنده» برنده روز اول

در اولین روز بلیت‌فروشی فیلم‌های جشنواره، آثار مسعود کیمیایی و محمد‌حسین مهدویان با اقبال گسترده مخاطبان مواجه شدند
گزارش
همانطور که انتظار می‌رفت، بلیت فیلم‌‌های کارگردانان شاخص حاضر در جشنواره فجر، در همان ساعات اولیه باز شدن سایت، به اتمام رسید.
رئیس صداوسیما در پشت صحنه سلمان

رئیس صداوسیما در پشت صحنه سلمان

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در دومین بازدید خود از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی» که به کارگردانی داوود میرباقری، در شهرک غزالی در حال تصویربرداری است، در جریان مراحل مختلف تولید این سریال فاخر قرار گرفت.
نظر فرهادی درباره نامزدی در اسکار2022
نظر فرهادی درباره نامزدی در اسکار2022
اصغر فرهادی در گفت‌وگویی با ورایتی از نامزدی«قهرمان» در فهرست اولیه رشته بهترین فیلم بین‌المللی اسکار2022 و چالش‌هایی که در مسیر تبلیغ این فیلم برای حضور در معتبرترین مراسم سینمایی سال با آن روبه‌رو بوده، سخن گفت.
PDF فرهنگ
کوتاه فرهنگ
سوزان ساراندون، بازیگر نامدار آمریکایی که تاکنون 4بار نامزد جایزه اسکار شده و در سال ۱۹۹۵ برای فیلم «راه رفتن مرد مرده» موفق شد جایزه اسکار نقش اول زن را از آن خود کند، در صفحه شخصی‌اش در توییتر، به حمله عربستان سعودی به یمن اعتراض کرد و از بی‌توجهی رسانه‌های جهان به این مسئله نوشت.