02
پنج شنبه 7 بهمن 1400
شماره 8424
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چرایی محاسبات غلط آمریکایی‌ها

یادداشت
در روزهای اخیر مقام‌های کاخ سفید از رئیس‌جمهور گرفته تا سخنگوی دولت و وزارت خارجه آمریکا به شکست سیاست‌های آمریکا در دوره ترامپ اعتراف می‌کنند که بسیار جای تأمل دارد.
ویژه
رئیس قوه قضاییه، قضات و سایر مسئولان قضایی را به پرهیز از صدور قرار‌های منتهی به بازداشت موقت در موارد غیرضرور توصیه کرد و گفت: چنانچه برای متهمی بنا به ضرورت قرار بازداشت موقت صادر می‌شود، باید نهایت دقت و احتیاط و سنجش جوانب امر از سوی قاضی صادرکننده قرار لحاظ شود.
چند ماه حاشیه روابط همسایگی جمهوری آذربایجان با ایران و سایر کشورهای منطقه به‌تدریج جای خود را به مناسبات دیپلماتیک و بازگشت به شرایط عادی داده است.
شورای هماهنگی طی اطلاعیه‌ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جمعه و در اعتراض به کشتار مردم یمن دعوت کرد.

اعتراف به یک شکست خفت‌بار

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سیاست فشارحداکثری را «انتخابی خیلی بد» دانست که از دولت قبلی ایالات‌متحده به‌جا مانده ‌است
دیپلماسی
با وجود اینکه در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها و مقام‌های غربی تلاش کردند با استفاده از حربه «کمبود وقت»، مذاکرات وین را در بن‌بست نشان دهند، اما شواهد موجود از مسیر روبه‌جلوی رایزنی‌ها، هرچند با سرعت کم، حکایت دارد.

قالیباف: اگر قراردادی با چین و روسیه بسته شد، در مجلس اعلام می‌کنیم

رئیس مجلس در جریان جلسه علنی روز گذشته مجلس در پاسخ به انتقاد نماینده مهریز و بافق از بی‌اطلاعی نمایندگان مجلس درخصوص جزئیات قراردادهای ایران با چین و روسیه، گفت: قراردادی بین ایران و چین بسته نشده، از نظر حقوقی اگر قراردادی بسته شود، باید به تأیید مجلس برسد.
خبر های کوتاه/ وزیر خارجه قطر امروز به تهران می‌آید
16 روز پس از سفر حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه کشورمان به قطر و گفت‌وگو با وزیر خارجه این کشور ، امروز محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر میهمان کشورمان است و در تهران با امیر‌عبداللهیان ملاقات خواهد کرد.